رئیس سازمان راهداری اعلام كرد نرخ کرایه ها تا آخر نوروز افزایش نمی یابد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نمود: افزایش قیمتی در نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی تا آخر نوروز ۱۴۰۱ نخواهیم داشت.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، داریوش امانی در نشست خبری امروز درباره وضعیت قیمت بلیت در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای روزهای پیش رو و ایام نوروز، اظهار نمود: نرخ کرایه ها در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای تا آخر نوروز ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت. البته فعالان و اعضای انجمن های صنفی در این عرصه گلایه هایی با عنایت به افزایش هزینه های در ارتباط با قطعات، لاستیک، روغن ماشین و… داشتند و ما آنها را مجاب کردیم تا افزایش قیمتی در این حوزه اعمال نکنند.
او همینطور درباره آخرین وضعیت نقاط حادثه خیز، اضافه کرد: اقدامات مناسبی امسال انجام شد و توانستیم ۵۰۰ نقطه پر حادثه را اصلاح نماییم. همینطور همه نقاط پر حادثه آشکارسازی و شناسایی شدند و تاکید مجدد کردیم تا به صورت ویژه تر سال جاری به رانندگان اخطار دهیم و علائمی در جاده ها درست نماییم تا این نقاط کمتر حادثه آفرین باشند. از سویی دیگر برای کاهش تصادفات و سوانح جاده ای دستورالعمل های لازم را برای ناوگان حمل و نقل عمومی صادر کردیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: از طرفی گشت های نامحسوس و بازدیدهای نامحسوسی را از پایانه های مسافربری برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم از این طریق تعداد تصادفات و سوانح جاده ای را کاهش دهیم و از همین امروز اعلام می نماییم استان هایی که بتوانند با مدیریت درست تصادفات جاده ای را نسبت به سالهای گذشته خودشان (با توجه به شیوع کرونا سال ۱۳۹۸ مد نظر است) کاهش دهند پاداش مناسبی برای آنها در نظر خواهیم گرفت.
امانی همینطور در پاسخ به سوالی درباره پروتکلهای بهداشتی در نظر گرفته شده در سفرهای نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام نمود: در وهله نخست باید اظهار داشت که همه شرکتهای حمل و نقل به سامانه امید متصل هستند و کنترل واکسیناسیون از این طریق صورت می گیرد و بر مبنای پروتکلهای ابلاغ گردیده همه صندلی ها فروخته خواهد شد. همینطور پیش فروش بلیت در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای از قبل شروع شده و ظرفیتی برای چند روز پایانی سال جاری پیشبینی کردیم تا مردمی که در همان ایام می خواهند بلیت تهیه کنند بتوانند از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس استفاده کنند.
وی تصریح کرد: به همه مردم سفارش می نماییم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و اگر مقرر است در روزهای نوروز به مسافرت بروند با برنامه این کار را انجام بدهند و پیش از شروع از سامانه جامع ۱۴۱ اطلاعات لازم درباره مقصدی که می خواهند بروند دریافت نمایند. همینطور بر مبنای وضعیت آن محور مواصلاتی امکانات لازم برای سفر و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار داشته باشند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: یکی دیگر از نکات مهم در این حوزه این است که مردم باید زمانبندی مناسبی برای سفر داشته باشند چون که بر مبنای آمارهای موجود معمولاً تصادفات در حدود ۳۰ کیلومتری مقصد اتفاق می افتد، چون که معمولاً رانندگان به علت زمانبندی نامناسب و این که فقط می خواهند به مقصد برسند در آن زمان به علت خستگی یا دلایلی مشابه عامل بروز این تصادفات می شوند. البته همه تلاش مجموعه سازمان راهداری این است که راه های شریانی را مورد توجه قرار داده و با ایمن سازی آن برنامه ریزی مناسبی برای سفرهای مردم در روزهای نوروز ترتیب دهند.