وزیر صمت : سال آینده میزان تولید خودرو ۱ و نیم برابر افزایش می یابد

وزیر صمت با اشاره به کسری ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور اظهار داشت: در سال آینده میزان تولید خودرو ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

سیدرضا فاطمی امین قبل از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پنج تولیدی و صنعتی در دزفول در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار نمود: از سال ۱۳۹۷ به سبب تحریم ها، درآمدهای ارزی کشور کم شد و بدین جهت واردات برخی کالاها و اقلام همچون خودرو قدغن شد.
وی بابیان این که دوره زمانی اجرای مصوبه ممنوعیت واردات کالاهای ممنوعه و خودرو تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد، اضافه کرد: پس از اختتام این دوره، ممنوعیت واردات تعدادی از کالاها همچون خودرو لغو می شود؛ بدین سبب واردات خودرو از خرداد ماه یک تصمیم قطعی و مصوب شده است و ضمن این که از طرف رییس جمهور این امر نیز اعلام شده است.
وزیر صمت درباب برنامه های دولت برای کنترل نوسان در بازار خودرو های داخلی عنوان کرد: فاصله بین تولید و تقاضا در بازار خودرو بسیار زیاد است، حالا ۵۰۰ هزار کسری خودرو در کشور وجود دارد که دو برنامه از قبیل افزایش تولید و واردات خودرو برای حل این کمبود در دستور کار است.
فاطمی امین اشاره کرد: در سال آینده میزان تولید خودرو در کشور ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت که برنامه ریزی های لازم برای تحقق این امر مهم که منجر به تنظیم بازار خودرو می شود نیز انجام شده است.