مدیركل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛ ضرورت همراهی بانکها در خودمالکی مسکن

به گزارش مدیرسا مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه برای طرح جهش تولید مسکن در استان تا حالا ۲۱۰ هکتار زمین تامین شده است، اظهار داشت: همراهی بانکها در طرح های خودمالکی مسکن ضرورت دارد.

حسین محبوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: ۲۱۰ هکتار زمین برای طرح جهش تولید مسکن در استان تامین شده و امسال هم به دنبال مذاکره، الحاق و تغییر کاربری و استفاده از زمینهای دولتی هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: در جلسه ای که با استاندار داشتیم اعلام گردید تا دستگاههای دولتی در زمان مشخص اراضی دولتی مازداد خودرا به ما اعلام کنند.
محبوبی اظهار داشت: گلستان در طرح جهش تولید مسکن در رتبه هفتم کشوری است و اگر می خواهیم رتبه خودرا ارتقا دهیم لازمه آن تامین زمین است.
وی بیان نمود: همین طور جلسه ای با بانکها درباب طرح های خودمالکی داشته و بیان شد تا بانکها همراهی لازم را با این طرح داشته باشند تا در این بخش هم جلو برویم.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: قیمت تمام شده ای که وزارت خانه در طرح جهش تولید مسکن، اعلام نموده حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع و با لیست بهای سوم سه ماهه سال ۱۴۰۰ است.
وی اظهار داشت: این عدد، قیمت تمام شده نهایی نیست و هر سال که لیست بها اعلام گردد تعدیل به آن تعلق می گیرد و ساختمان طبق قیمت تمام شده تحویل مردم داده می شود.
محبوبی با اشاره به اینکه در قیمت نهایی هزینه پیمانکار بعلاوه سود وی در نظر گرفته می شود، اظهار داشت: پس از مناقصه و ورود انبوه سازان آنها نظر خودرا اعلام می کنند که آیا این عدد را قبول دارند و یا برآورد خودرا اعلام می کنند که ما آنرا به وزارت خانه اعلام خواهیم کرد.
وی بیان نمود: اقساط ۲۰ ساله بوده و پس از دوره تنفس شروع می شود و در شورایعالی مسکن تصمیم دارند اقساط را پلکانی کرده که هنوز مصوبه ای در این خصوص ابلاغ نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در صورت پلکانی شدن اقساط به تدریج با افزایش درآمد افزایش خواهد داشت.
وی اظهار داشت: از قول مدیر عامل شهرهای جدید اعدادی در حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون برای اقساط تومان اعلام گردید که این امر برای شهرهای ما حقیقت ندارد و اقساط همان حدود ۳.۵ الی پنج میلیون تومان ارزیابی شده که باز هم این عدد تحت تأثیر سود بانکی برای دهک های مختلف و پلکانی شدن اقساط قرار می گیرد که هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است.

منبع: