شركت عمران پردیس اعلام كرد پروژه تصفیه خانه پردیس سرعت می گیرد

به گزارش مدیرسا عملیات اجرایی تصفیه خانه شماره ۲ شهر جدید پردیس که فاضلاب مسکن مهر این شهر را تصفیه خواهد کرد، تسریع می شود و براساس اعلام شرکت عمران پردیس، منابع آن از راه تهاتر زمین تأمین خواهد شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، به دنبال حواشی بوجود آمده در خصوص آلودگی آب سد ماملو از راه فاضلاب انسانی و صنعتی شهرهای پردیس، رودهن و اطراف، براساس اعلام سرپرست شرکت عمران پردیس، عملیات اجرایی تصفیه خانه شماره ۲ این شهر که مقرر است فاضلاب تمامی فازها را تصفیه کند، توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سرعت خواهد گرفت.
پروژه تصفیه خانه شماره ۲ پردیس از تیرماه سال قبل توسط محمد اسلامی، وزیر وقت راه و شهرسازی شروع شد و مدت اجرای طرح، دو سال تعیین شد اما از آن زمان تابحال اجرای پروژه با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.
مدیر حوزه زیرساخت شرکت عمران پردیس درباره آخرین وضعیت این پروژه اعلام نمود که عملیات خاکبرداری به اتمام رسیده، اجرای ساختمانهای جنبی شروع شده، پروژه درحال آرماتور بندی و قالب بندی جهت بتن ریزی است.

منابع لازم جهت خرید تجهیزات تصفیه خانه تأمین شد
در این خصوص پیرفرشی – سرپرست شرکت عمران پردیس در دیدار با پیمانکار ساخت پروژه تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب این شهر اعلام نمود که کارهای عملیاتی به سرعت پیگیری و خرید تجهیزات در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به نوع قرارداد مشارکتی با قرارگاه خاتم برای اجرای این پروژه، تمام هزینه های مورد نیاز به صورت تهاتر اراضی خواهد بود. در همین خصوص و به منظور تسریع در اجرای عملیات تصفیه خانه، با تاکید پیرفرشی، تهاترهای لازم جهت تأمین منابع مالی صورت خواهد گرفت و در سوی مقابل انتظار از مجموعه قرارگاه، جدیت بیشتر در تکمیل تصفیه خانه است.
به گفته پیرفرشی پروژه تصفیه خانه شماره دو فاضلاب پردیس که در دو مدول اجرا خواهد شد، سبب می شود تا فاضلاب فازهای مسکن مهر به این محل منتقل شده و دیگر مشکلی بابت فاضلاب در پردیس وجود نداشته باشد.
گفتنی است تا زمان اجرای کامل این پروژه، فعلاً فاضلاب فازهای ۵، ۹ و ۱۱ مسکن مهر موقتاً به تصفیه خانه شماره یک پردیس منتقل می شود و فاضلاب فاز ۸ هم به لاگون های موقت احداثی توسط شرکت عمران ایران هدایت خواهد شد.

منبع: