همزمان با سراسر كشور؛ طرح واکنش سریع راهداری در راه های خوزستان اجرا می شود

مدیرسا: خوزستان سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت: هم زمان با سراسر کشور، طرح واکنش سریع طوس در طول راه های خوزستان اجرا می شود.

مرتضی بهداروندی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: همزمان با ایام دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه (س)، سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و میلاد حضرت امام رضا (ع) و تحقق شعار این ایام مبارک در سال ۱۴۰۱ تحت عنوان خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه، از روز چهارشنبه ۱۱ خرداد شبکه همیاران مردمی دولت ایجاد و طرح واکنش سریع طوس اجرا می گردد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، هم استانی های عزیز و کاربران جاده ای خصوصاً رانندگان حرفه ای که در سطح راه های استان تردد دارند، می توانند مشکلات در رابطه با ایمنی راه ها که نیازمند اقدام سریع برای مرتفع ساختن هستند را بوسیله سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ گزارش کنند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت: موضوعات قابل گزارش در فاز نخست اجرای طرح، لکه گیری و اصلاح چاله های مخاطره آمیز در راه ها، پاکسازی و شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زاید از سطح و شانه راه ها، رفع نقص و عیب از تابلو و علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی لطمه دیده و مخاطره آمیز، آشکارسازی موقعیت های غیرمنتظره و مخاطره آمیز و ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده ها است.

بهداروندی بیان نمود: طرح واکنش سریع طوس با هدف ارتقاء کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه ها بمنظور افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای و تحقق سیاست حکمرانی و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم اجرائی می شود.