رئیس كل گمرك ایران: پشتیبانی از صادرات ذوب آهن اصفهان پشتیبانی از تولید ملی است

رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: گمرک وظیفه حمایت کامل از تولید را دارد و باید بگونه ای عمل کند که وقفه ای در تولید کشور ایجاد نشود و ز تمام ظرفیت های قانونی برای همکاری با صنایع استفاده می نماییم.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، دکتر علیرضا مقدسی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه پنج شنبه دوم تیرماه با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل و دیگر مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی، در آیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن شرکت کرد.
گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان، نخستین گمرک اختصاصی واحدهای تولیدی کشور به حساب می آید که در دهه پنجاه همزمان با تاسیس این شرکت شروع به کار نمود و الان عمده واردات و صادرات ذوب آهن از این طریق انجام می شود.
رئیس کل گمرک ایران در آیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این شرکت یک مجموعه پرکار و پرتوان در صنعت کشور به حساب می آید که با صادرات چشم گیر محصولات خود نقش مهمی در ارزآوری ایفا کرده است.
وی اضافه کرد: گمرک بعنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه حمایت کامل از تولید را دارد و باید بگونه ای عمل کند که وقفه ای در تولید کشور ایجاد نشود و بنابراین از تمام ظرفیت های قانونی برای همکاری با صنایع همچون ذوب آهن اصفهان استفاده می نماییم.
دکتر مقدسی اظهار نمود: گمرک در کنار ذوب آهن اصفهان است چون که این شرکت را پشتوانه ای برای صنعت کشور می دانیم و تلاشگران آن هم در واقع ایثارگرانی هستند که در مقابل تحریم های اقتصادی جهاد می کنند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان هم ضمن تقدیر از مسئولین گمرک کشور که پشتیبانی از تولید را در اولویت قرار داده اند، اظهار داشت: این شرکت از سال قبل حرکت تازه ای را در بخش تأمین پایدار مواد اولیه از راه ورود به معدن داری و فراوری مواد اولیه شروع کرده است. بخشی از تأمین مواد اولیه که از راه واردات تأمین می شود، بستگی بسیاری به همکاری گمرک و مسائل در ارتباط با مبادی ورودی کشور دارد که در این حوزه تعاملات بسیار خوبی با گمرک برقرار شده است تا خدشه ای به تولید وارد نشود.
وی ضمن اشاره به این که ذوب آهن اصفهان همکاری خوبی با گمرک در دهه های گذشته داشته و اساسا این همکاری ها توسعه می یابد، اضافه کرد: با عنایت به مازاد تولید فولاد و سرانه مصرف فولاد، صادرات اهمیت ویژه ای برای واحدهای تولیدکننده فولاد دارد که برخی مسائل آنکه به مبادی خروجی مربوط است از راه همکاری و تعامل با گمرک کشور حل می شود.
مهندس رخصتی اضافه کرد: ذوب آهن اصفهان سال قبل یک میلیون و صد و پنجاه هزار تن صادرات داشته که این امر سال جاری هم با جدیت دنبال می شود و البته تعامل با گمرک در دستیابی به این هدف نقش مهمی دارد. بنابراین در جلسات ودیدارها با مسئولین گمرک کشور، مشکلات موجود در صادرات و راهکارهای آن بررسی می شود تا از راه توسعه صادرات بتوانیم ارز آوری بیشتری داشته باشیم و به اقتصاد کشور هم کمک گردد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این شرکت تأمین نیازهای داخل را در اولویت قرار داده است و تنها مازاد تولید صادر می شود که ارز حاصل از آن هم صرف واردات مواد اولیه و تجهیزات می شود که در عمل برای حفظ تولید بسیار ضروری می باشد.
ساختمان جدید گمرک اخصاصی ذوب آهن اصفهان با مساحت ۱۸۵ متر با حضور مسئولین گمرک کشور و استان اصفهان و مسئولین این شرکت راه اندازی شد که مجهز به فیبر نوری بوده و در تسهیل ارتباطات در ارتباط با این گمرک که در میان ۵۰ گمرک برتر کشور قرار دارد، بسیار موثر است.