معاون امور اقتصادی جهاد كشاورزی بیان كرد؛ تخصیص تسهیلات برای احیای قنوات شهرستان خنداب

به گزارش مدیرسا معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی ردیفی برای احیای قنوات دارد که با ابلاغ آن به وزارتخانه تسهیلات به استانها پرداخت می شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، محمد قربانی ظهر سه شنبه در مسافرت به شهرستان خنداب در جمع خبرنگاران اظهار نمود: آشنایی با ظرفیت های حوزه کشاورزی و آگاهی از مسائل و مشکلات کشاورزان همچون با اهمیت ترین اهداف در این سفر است.
وی با اشاره مشکلات مطرح شده در نشست با فعالین حوزه کشاورزی اضافه کرد: کشاورزان در ۳ حوزه مختلف گرفتار مشکلاتی هستند همچون این مشکلات را می توان تسهیلات مربوط به احیا و بازسازی قنوات دانست بدین سبب وزارت جهاد کشاورزی برمبنای تکلیف ردیفی را برای احیای قنوات دارد که بمحض ابلاغ شدن به وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات به استانها ابلاغ خواهد گردید.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اعلان اینکه مردم و کشاورزان خنداب با روش های نوین آبیاری آشنایی دارند، اظهار داشت: کشاورزان در زمینه آبیاری تحت فشار آشنایی خوبی با روش های نوین آبیاری دارند که موجب صرفه جویی در مصرف منابع آبی می شود.
پایین آوردن اتلاف آب به کمتر از ۱۰ درصد با آبیاری زیر سطحی
قربانی عنوان کرد: آبیاری زیر سطحی روشی جدید از آبیاری است که در سال جدید به روش های آبیاری اضافه شده و این نوع آبیاری می تواند اتلاف آب را به پایین تر از ۱۰ درصد برساند.
وی با اشاره به تخصیص تسهیلات بلا عوض ۸۵ درصدی در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد: پرداخت تسهیلات ارزان برای صنایع در زمینه فرآوری انگور و تولید کشمش از مطالبه دیگر کشاورزان و باغداران خنداب بود.

منبع: