راه حل چین برای حل بحران املاک

چین می خواهد صندوق املاک و مستغلات به ارزش ۴۴ میلیارد دلار راه اندازی کند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، یکی از مقامات بانک دولتی با آگاهی مستقیم از این مساله اظهار نمود: چین یک صندوق املاک و مستغلات برای مساعدت با حل بحران بدهی فلج کننده ایجاد خواهدنمود که هدف آن حداکثر ۳۰۰ میلیارد یوان (۴۴.۴ میلیارد دلار) است.
این شخص که به سبب حساسیت موضوع از معرفی نامش خودداری کرد، به رویترز اظهار داشت که مقدار صندوق در ابتدا بوسیله حمایت بانک ساختمانی چین و بانک خلق چین ۸۰ میلیارد یوان تعیین می شود. او افزود که اگر این مدل کارساز باشد، بانکهای دیگر نیز با هدف افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد یوان از آن حمایت خواهند کرد.
این منبع اظهار داشت که این صندوق برای سرمایه گذاری در خرید پروژه های خانه های ناتمام و تکمیل ساخت آنها و سپس اجاره آنها به افراد به عنوان قسمتی از تلاش دولت برای افزایش اجاره مسکن استفاده می شود.
آخرین اخبار شاخص املاک هنگ سنگ را در اوایل امروز دوشنبه بیش از ۵ درصد و سپس ۳.۴ درصد افزایش پیدا کرد. شاخص املاک و مستغلات سی اس آی ۳۰۰ حدودا دو درصد افزوده شد.
طبق گزارش رویترز، بحران بدهی بازار املاک در یک سال قبل فشار زیادی بر اقتصاد وارد کرده است و مقامات را بر آن داشته تا اقدامات حمایتی مختلفی را برای ایجاد ثبات در بخش عرضه کنند.
در این گزارش آمده است که پکن همین طور درحال بررسی یک سیاست ملی برای انتشار اوراق قرضه ویژه برای بازسازی شهرک های حاشیه نشین است.