اتلاف انرژی در ساختمان های نوساز با وجود عرضه فناوری های مربوط

به گزارش مدیرسا، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در صورتیکه تعدادی از شرکت های دانش بنیان عایق های صوتی و حرارتی قابل توجهی را عرضه نموده اند، ولی حتی ساختمان های تازه تاسیس نیز چالش هایی در مصرف انرژی دارند و امیدواریم با تدوین بخشنامه بخش مسکن قانون جهش تولید، نفوذ فناوری در این عرصه سرعت بگیرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا محمدحسین بهشتی در اولین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن که در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده و تلاش سه ساله، قانون جهش دانش بنیان نهایی شد و در ابتدای سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی و در نهایت شورای نگهبان رسید.
وی با اشاره به ابلاغ این قانون در خردادماه امسال، اظهار داشت: تدوین بخشنامه های وزارتخانه ای این قانون اکنون از طرف معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری پیگیری می شود و تا حالا بخشنامه های مربوط به وزارتخانه های جهاد کشاورزی، سلامت و اقتصاد نهایی شده است.
بهشتی، با ابراز امیدواری از این که به سرعت بخشنامه مربوط به وزارت راه، مسکن و شهرسازی در هیات دولت نهایی شود، تصریح کرد: نهایی شدن این بخشنامه می تواند جهش فناورانه ای در صنعت مسکن و ساخت و ساز بوجود آورد.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به دستاوردهای ۷ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف، اشاره کرد: تا حالا در زمینه های دانش بنیان در حوزه های در رابطه با ساخت و ساز کارهای جدی صورت نگرفته است و در صورتیکه مساعدت لازم صورت گیرد، آماده هستیم تا در حوزه های راه اندازی مراکز رشد و توسعه زیست بوم این حوزه همکاری با مجموعه های مختلف داشته باشیم.
بهشتی با اشاره به چالش های فناورانه در زمینه های مصالح ساختمانی و صرفه جویی انرژی در بخش مسکن، تصریح کرد: در صورتیکه تعدادی از شرکت های دانش بنیان عایق های صوتی و حرارتی قابل توجهی را عرضه نموده اند، ولی حتی ساختمان های تازه تاسیس نیز چالش هایی در مصرف انرژی دارند.

منبع: