فعال كارگری در گفت وگو با مدیرسا: مسکن اجاره ای مشکل کارگران را حل نمی کند

به گزارش مدیرسا، یک فعال حوزه کار با اشاره به اینکه مسکن اجاره ای مشکل مسکن کارگران را حل نمی کند، اظهار داشت: باید واحدهای باقی مانده مسکن مهر به دل طرح های ملی مسکن و جهش تولید برده شود و با پرداخت تسهیلات هرچه سریع تر تکمیل و به صاحبان آنها تحویل شود.

هادی ابوی ـ در گفتگو با ایسنا، در رابطه با حل مشکل مسکن کارگران از راه مسکن اجاره ای اظهار نمود: این طرح قبلا هم مطرح شده بود ولی از نظر من طرح موفقی نخواهد بود چون به لحاظ اقلیمی و شرایط اجتماعی و برخی مسایل بیشتر مردم به مالکیت خانه فکر می کنند تا این که به شکل روزمره گذران زندگی کنند و در خانه های اجاره ای سکونت داشته باشند بنابراین معتقدم چنین طرح هایی برای کارگران مطلوب نمی باشد و به درد آنها نمی خورد.

وی افزود: اما در بحث مسکن و صاحبخانه شدن قبلا اعلام نموده و مکتوب پیشنهاد داده بودیم که وقتی یک طرح مسکن را اجرا می نماییم و ناتمام می ماند تلاش نماییم آنرا در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسانیم.

این فعال کارگری اضافه کرد: ما باید طرح های مسکنی که باقی مانده را تکمیل و به روز نماییم و بعد طرح جایگزین عرضه بدهیم نه این که طرح های نیمه تمام را رها نماییم و سراغ طرح های جدید برویم. بسیاری از کارگران از راه مسکن مهر خانه دار شدند ولی با گذشت چند سال هنوز یک عده نتوانسته اند خانه های مسکن مهر خویش را تحویل بگیرند که لازم است این مسئله با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گفته ابوی، اگر مقرر است در شهرهای بزرگ ۴۵۰ میلیون تومان وام مسکن داده شود بهتر است در ابتدا هرچه مسکن مهر روی زمین مانده به همین شکل که هست در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن برای کارگران و دیگر اقشار جامعه برود و تسهیلات به آنها پرداخت گردد تا زودتر به پایان برسد.

این فعال حوزه کار با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر و اقدام ملی مسکن و طرح جهش تولید مسکن که دولت سیزدهم دنبال می کند همگی در جهت حل دغدغه مسکن مردم است، اظهار داشت: تاکید ما اینست که مسکن کارگری را از طرح های فعلی جدا نماییم و آن دسته طرح های روی زمین مانده را به دل طرح نهضت ملی مسکن ببریم و به آنها تسهیلات بدهیم تا با تکمیل و تحویل آنها کارگران و متقاضیان مسکن خانه دار شوند.

منبع: