مدیر جهاد كشاورزی مشگین شهر عنوان كرد؛ تولید ۱۴۰ هزار تن سیب پاییزی با ارقام متنوع در مشگین شهر

به گزارش مدیرسا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر اظهار داشت: تولید ۱۴۰ هزار تن سیب پاییزی با ارقام متنوع در مشگین شهر در حال انجام می باشد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، احمد فیض عصر سه شنبه در جریان عملیات برداشت سیب پاییزی در مشگین شهر اظهار داشت: سیب مشگین شهر به سبب شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی در سطح کشور از شهرت خاص برخوردارست و باغداران این منطقه می کوشند تولیدات خودرا روانه بازار مصرف در استانهای مختلف کنند.
وی اشاره کرد: از ۱۴ هزار هکتار باغات مشگین شهر، نیمی از این باغات به محصول سیب اختصاص یافته است تا شاهد تولید سیب با ارقام متنوع در مشگین شهر باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر اظهار داشت: قسمتی از محصولات تولیدی این شهرستان در سردخانه ها نگهداری می شود تا در روزهای پایانی سال روانه بازار شود.
فیض اضافه کرد: ۲۵ هزار تن از سیب تولیدی این شهرستان مربوط به سیب تابستانه است و ۱۴۰ هزار تن نیز در فصل پاییز برداشت می شود که با طعم، عطر و کیفیت بالا در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: با توجه به این که مشگین شهر در دامنه های سبلان قرار گرفته است و ارتفاع مناسب، عرض جغرافیایی و اختلاف دمایی را در شب و روز در این شهرستان شاهد می باشیم تولید سیب در این شهرستان باکیفیت مناسب هم راه است.
فیض ماندگاری سیب تولیدی را در این شهرستان در سردخانه ها تصریح کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا قسمتی از این محصول را برای عرضه در روزهای پایانی سال در سردخانه های این شهرستان نگهداری نماییم.
وی بیان کرد: باغداران این شهرستان به ازای هر هکتار ۲۵ تن برداشت سیب را انجام می دهند که یکی از باغداران مشگین شهری با ارقام جدید توانسته ۲ برابر این میانگین تولید سیب را داشته باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر از نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان و کمبود سردخانه آگاهی داد و اظهار داشت: پایین بودن قیمت سیب یکی از اشکالات و دغدغه های جدی است که انتظار می رود مسئولان با تدبیری مناسب در این عرصه اهتمام کنند تا برای سال های آتی توسعه صنایع تبدیلی با اشتغالزایی بالا در این شهرستان رقم بخورد.