آغاز پرداخت وام مسكن روستایی چراغ سبز برخی بانک ها به روستاییان

مدیرسا: مدیرسا: در شرایطی که هنوز اساسنامه صندوق ملی مسکن برای تامین منابع ساخت و ساز روستایی به تایید شورای نگهبان نرسیده، گزارش ها حاکی از آنست که در ایام اخیر بعضی بانکها پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را آغاز نموده اند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی بعد از حدود ۱۰ ماه از تصویب آن در شورای عالی مسکن، ظاهرا به شکل محدود شکل اجرائی به خود گرفته است. این در حالیست که چند روز قبل اعلام گردید پرداخت یارانه وام مسکن روستایی از محل صندق ملی مسکن خواهد بود که باید اساسنامه آن به تایید شورای نگهبان برسد.
در این خصوص سیدرضا حمیدی ـ مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن ـ به ایسنا اظهار داشت: اساسنامه صندوق ملی مسکن باید به تایید شورای نگهبان برسد تا بتوان بوسیله این صندوق، یارانه سود وام مسکن روستایی را بر عهده گرفت. اما درصدد هستیم تا زمان تصویب صندوق، از محل حساب ملی مسکن که در اختیار وزیر راه و شهرسازی است یارانه پرداخت گردد.
هم اکنون گزارش ها حاکی از آنست که برخی بانکها پروسه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را آغاز نموده اند.
یکی از متقاضیان ساخت مسکن روستایی در استان البرز به ایسنا اظهار داشت که برای دریافت وام به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه نموده و به او گفته شده ۱۵ سهمیه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی برای این شعبه در نظر گرفته شده و از حدود سه چهار روز قبل پروسه پرداخت شروع شده است.
قبل از این نیز و در شرایطی که هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت نامه یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی را ارائه نکرده بود بانک سپه نسبت به پرداخت وام مسکن روستایی اقدام نمود.
با اینحال بنظر می رسد منابع فعلی آنچنان که باید و شاید جوابگوی نیاز تعداد روستاییان نیست و باید برای تامین منابع تمهیدات لازم اندیشیده شود.

منبع: