طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار ابلاغ گردید

به گزارش مدیرسا، معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ابلاغ طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به تمام استانها آگاهی داد و اظهار داشت: با اجرای این طرح به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه کمک می شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار بمنظور تربیت و ارتقای مهارتهای شغلی جوانان جویای کار ۱۵ ساله و بالاتر فاقد مهارت یا کم مهارت به اجرا درآمده و مسئولیت اصلی اجرای طرح در سالهای اخیر به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای بوده است.

یادگیری عملی و کاربردی مهارتهای آموزشی، آشنایی با محیط کسب وکار واقعی، افزایش خودباوری مهارت آموزان، حفظ مشاغل فعلی و سنتی و جذب نیروی کار ماهر در بنگاه ها از با اهمیت ترین اهدافی است که با اجرای طرح دنبال می شود.

به اعتقاد کارشناسان، مهارت آموزی در محیط واقعی کار علاوه بر افزایش راندمان، سبب آشنایی افراد با فضای کسب وکار می شود، به نحوی که مهارت آموزان بعد از کسب دانش کافی به بنگاه اقتصادی معرفی شده و با گذراندن دوره های مهارتی جذب بازار کار می شوند.

حمدرضا شاه پسند – معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بتازگی جزییات بیشتری از اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ارائه کرده و گفته است: این طرح با رویکرد فراهم کردن زمینه های لازم بمنظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار و استمرار و تثبیت فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه تدوین شده است.

به گفته وی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای درصدد است تا علاوه بر پیش بینی مهارتهای تکمیلی برای مهارت آموزان، طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار را در سطح کشور اجرا نماید که افراد علاوه بر قابلیت های حرفه ای بتوانند بازار کار را هم بشناسند.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای درعین حال از ابلاغ طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به تمام استانها آگاهی داده و گفته است: بر طبق این طرح، متقاضی در کنار استاد کار یا مربی در محیط کار واقعی ضمن سپری کردن دوره آموزش مهارتی با محیط کسب وکار آشنا شده و بعد از کسب تجربه، برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می شود.

در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد متقاضیان مهارت آموزی و مراجعه کنندگان به مراکز فنی و حرفه ای را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند؛ بدین جهت اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار می تواند گام موثری در راستای یادگیری عملی و کاربردی مهارتهای شغلی جویندگان کار خصوصاً فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با داشتن بیش از ۶۴۰ مرکز آموزش دولتی و ۱۲ هزار آموزشگاه خصوصی، نقش موثر و به سزایی در تربیت نیروهای ماهر و متخصص و اشتغال پذیری جوانان دارد.

منبع: