جایگاه جهاد آبرسانی در لرستان کجاست؟

به گزارش مدیرسا، لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اظهار داشت: در برنامه پروژه آبرسانی به روستاها ساخت ۶۲ باب مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار و ۱۷۰ مترمکعب که هم اکنون ساخت سه باب به پایان رسیده و ۲۰ باب در دست اجراست.
حمیدرضا کرموند، بیست و نهم آذرماه، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از همان ابتدای تشکیل شورای جهاد آبرسانی آمادگی خودرا برای آبرسانی به روستاها اعلام کردیم.
وی افزود: لرستان نزدیک به ۳۰۰۰ روستا دارد که حدودا جز هشت استان کشور از نظر تعداد جمعیت روستایی است و همین موضوع موجب نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی خصوصاً دولت سیزدهم آبادانی و ایجاد امید در میان روستاییان استان شده است و بطور قطع یکی از مواردی که می تواند سهم مهمی در آبادانی و توسعه در روستاها داشته باشد، بحث آبرسانی و بهره مندی از آب سالم و بهداشتی است.
کرموند درباب روند اجرائی طرح جهاد آبرسانی، بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم یک تفاهم نامه بصورت کلی در سطح وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد گردید که در آن مقرر گردید ظرف ۳۰ ماه ۱۰ هزار روستای محروم، از آب سالم و لوله کشی برخوردار شوند که سهم لرستان ۱۲۵ روستا در مرحله اول بود که با نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان که بسیج سازندگی بود جلسات مختلفی و با حضور مقامات ارشد استان همچون استاندار، فرمانده سپاه، جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور و مسئولان دولتی و وزارتی در تهران برگزار کردیم که خوشبختانه با نگاه مثبت این تعداد به ۳۰۰ روستا رسیده و هم اکنون اگر بخواهیم اشاره ای به وضعیت این پروژه ها داشته باشیم می توان گفت روند کار مطلوب است البته جای سرعت بیشتر در این پروژه ها وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به تعدادی از کارهایی که در زمینه طرح آبرسانی به روستاها انجام شده، اضافه کرد: در برنامه پروژه آبرسانی به روستاها ساخت ۶۲ باب مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار و ۱۷۰ مترمکعب که هم اکنون ساخت سه باب به پایان رسیده و ۲۰ باب در دست اجراست.
وی بیان کرد: همین طور حفر ۱۰ حلقه چاه که تا حالا شش حلقه حفر شده، یک باب تصفیه خانه آب با یک مدول در شهر الیگودرز در دست اجراست.
کرموند اضافه کرد: بهسازی دو دهنه چشمه، راه اندازی ۲۳ ایستگاه پمپاژ آب که کلیه تجهیزات برقی و مکانیکی آن خریداری شده، اجرای ۳۴۵ کیلومتر خط انتقال که ۱۴۷ کیلومتر آن اجرا شده است نیر در دست اجراست.
وی اظهار داشت: تلاش می نماییم در روزهای مبارک دهه فجر شاهد به ثمر رسیدن آبرسانی به ۵۰ روستا باشیم.

منبع: