برای اولین بار در شبكه بانكی كشور بانک تجارت، محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت (BNPL) را رونمایی کرد

مدیرسا: بانک تجارت برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور، محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت (BNPL) را رونمایی نمود.

به گزارش مدیرسا به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، محصول خرید اعتباری کوتاه مدت ماهانه «BNPL» بانک تجارت با هدف افزایش قدرت خرید اشخاص حقیقی و کارکنان سازمان ها با حضور مدیرعامل بانک تجارت و مدیران شرکت های گلرنگ (پلتفرم تارا) و ماموت (ازکی وام) کار خودرا شروع کرد.
مدیرعامل بانک تجارت در این مراسم ضمن تقدیر از مجموعه ماموت، گلرنگ و همکارانی که در این پروژه همکاری داشتند اظهار داشت: بانک تجارت پشتیبانی از مشتریان خرد، کسب وکارهای کوچک و اشخاص را جزو استراتژی های خود قرار داده و به همین دلیل معاونت بانکداری شخصی به وجود آمد تا بصورت تخصصی به این هدف مهم بپردازد.
هادی اخلاقی فیض آثار با اعلان اینکه محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت یکی از حلقه های خدماتی است که با سرعت به سمت تکمیل کردن سبد خدمت پیش خواهد رفت اضافه کرد: این محصول با بررسی دقیق نیاز مشتریان و تحلیل بازار و برپایه بررسی روندهای بانکداری در جهان، برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور توسط بانک تجارت طراحی و پیاده سازی شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته است.
نایب رییس هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ هم در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از همکاری با بانک تجارت و رونمایی از محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت این بانک اظهار داشت: در چرخه اقتصادی کشور مقوله ای به نام اعتبار هنوز آنطور که باید نتوانسته است نقش خودرا ایفا کند. اعتباری که بتوان برای هموطنان و مشتریان قائل شد که بتوانند با کمترین هزینه، قدرت خرید خودرا بالا برند.
مسعود سزاوار ذاکریان اشاره کرد: گروه صنعتی گلرنگ از حدود سه سال پیش پیگیر موضوع گسترش سبد معاش بوده است و از حدود یک سال پیش، بصورت جدی وارد این بازار شد. هدف پلت فرم تارا این است که با اختصاص اعتبار بصورت آنلاین به تمامی اقشار جامعه برای آنها این فرصت را فراهم کندکه به آسانی و بدون مراجعه حضوری، بوسیله پلت فرم مذکور بتوانند کالاها و خدمات مورد نیاز خودرا تهیه نمایند.
«تیم لطیف» مدیرعامل «مکس سرمایه» و رییس هیأت مدیره ازکی وام هم با اعلان اینکه بانک تجارت همچون بانکهای کشور بوده که در پیشبرد این محصول همراه بوده است اظهار داشت: خدمت خرید اعتباری ماهانه تجارت محصولی بسیار کاربردی است و می تواند فرصتی بوجود آورد تا در سال ۱۴۰۲ بتوانیم اعتباری در حدود ۴ هزار میلیاردریال به مشتریان اختصاص دهیم. در شروع کار شاید ارقام کوچک باشد اما به مرور زمان و با تلاش بیشتر این اعداد بالاتر خواهد رفت.
در این مراسم نایب رییس هیأت مدیره بانک تجارت هم ضمن ابراز خرسندی از همکاری بانک و مجموعه های بزرگ تجاری به عملکرد حوزه فناوری اطلاعات بانک تجارت اشاره نمود و اظهار داشت: در بین فین تک هایی که در بازار تامین اعتبار نقش دارند، دو مجموعه اصلی و قدرتمند، تارا با حمایت هلدینگ صنعتی گلرنگ و ازکی وام با حمایت هلدینگ صنعتی ماموت هستند.
مرتضی ترک تبریزی اشاره کرد: اگر در زمینه دیجیتال می خواهیم مشتریان را مشعوف نماییم و در حوزه بهبود سفر مشتریان اقدامی مثبت و باارزش به انجام رسانیم، بانکها به تنهایی نمی توانند پاسخگو باشند و باید با شرکای تجاری که در این عرصه ها قابلیت های جدیدی دارند، همکاری نماییم.
معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور مشتریان بانکداری شخصی هم در این نشست ضمن تشریح بسته ارزش کارنو، به ظرفیت موجود در بازار جهت استفاده از این خدمات اشاره نمود و اظهار داشت: محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت دومین محصول از بسته ویژه کارکنان (کارنو) است.
امیرحسین داوودیان با اعلان اینکه محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت در حقیقت تامین مالی خرد کوتاه مدت است اشاره کرد: در ادبیات بانکی در تامین مالی بین تامین وجه و اختصاص اعتبار تفاوت وجود دارد. قبل از این، تامین وجه هم در لایه خرد و هم حقوقی استفاده می شد اما اختصاص اعتبار عمدتا تنها در لایه حقوقی و شرکتی انجام می شد. با بهره گیری از محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت عملاً امکان اختصاص اعتبار به مشتریان حقیقی نیز فراهم می شود.
وی اضافه کرد: هدف نهایی ما این است که به عنوان تامین کننده مالی در کنار مشتریان حقیقی باشیم. شاید راه اندازی و به نتیجه رساندن محصولات جدید، با سختی و دشواری همراه باشد، اما پیشرفت و استقرار و بهره برداری از ظرفیت ها در برنامه های بانک تجارت دارای اهمیت بالایی است.
معاون مدیرعامل بانک تجارت اشاره کرد: خرید اعتباری ماهانه تجارت می تواند موجبات افزایش قدرت خرید و رفاه مشتریان را فراهم آورد و نسبت به تسهیلات پروسه ساده تر و دسترسی بهتری دارد. در تلاشیم با گسترش شرکای تجاری خود در محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت ، بتوانیم تا ۸۰% نیاز جاری ماهانه مشتریان را پوشش دهیم و در ادامه با همکاری شرکا بتوانیم اعتبار میان مدت تا شش ماه را با هزینه پایین ایجاد نماییم و در نهایت با اتصال به زنجیره های تامین بلندتر بتوانیم تامین مالی این زنجیره ها را تا مصرف کننده نهایی از جنس اعتبار رقم بزنیم. امروز روز مهمی است چون تلاش جدی تمامی همکاران بانکی و شرکت سیمرغ و شرکای تجاری با هم منجر به تولد محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت بر روی اپلیکیشن باجت شد.
در این مراسم همین طور اسماعیلی مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت ضمن ارائه توضیحات درباب محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت و نحوه دریافت، استفاده و تسویه آن بر روی پلت فرم باجت، بر سهولت ارائه این اعتبار به نسبت سایر ابزار تامین مالی خرد که بصورت کاملاً غیر حضوری برای مشتریان بانک ارائه می شود، تاکید نمود.
خرید اعتباری ماهانه تجارت (BNPL)چیست؟
یکی از دغدغه های امروزی مردم جامعه، مدیریت هزینه های ماهانه و امکان خرید در زمان حال و پرداخت وجه آن در آینده است. حالا محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت آمده تا این دغدغه را بسادگی برطرف کند. با بهره گیری از این محصول مشتری می تواند سبد متنوعی از کالا و خدمات مورد نیاز خودرا تهیه و وجه آنرا در آخر ماه بدون پرداخت سود، تسویه کند.
محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت، در فاز اول برای کارکنان سازمان ها در قالب بسته ویژه کارکنان (کارنو) در راستای افزایش رفاه و حفظ دارایی کارکنان طراحی شده و به صورتی مساعده ای برای مخارج جاری است که نیازی به مراحل طولانی تامین مالی بوسیله تسهیلات ندارد.
این محصول در فاز دوم طی هماهنگی با شرکا برای عموم مشتریان قابل عرضه خواهد بود که متعاقباً اعلام خواهد شد.
این خدمت جدید بر روی پلت فرم «باجت» بانک تجارت طراحی شده و انجام تمام مراحل آن از قبیل تعریف امضا و دریافت اعتبار بصورت کاملاً غیر حضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعبه امکانپذیر است.