لایحه بودجه ۱۴۰۲، اختصاص ۳۳۳ میلیون یورو به مسکن مددجویان

به گزارش مدیرسا، در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۳۳۳ میلیون یورو از راه شرکت ملی نفت ایران به تأمین مسکن مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، در جدول شماره (۲۱) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۳۳ میلیون یورو به مسکن محرومین زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص می یابد. با عنایت به قیمت ۴۴ هزار تومانی یورو در ۲۱ دی ۱۴۰۱ این رقم در این روز حدود ۱۴ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان می شود.
هم چنین برای طرح های بخش آب ۵۰۰ میلیون، بخش راه ۱۶۷ میلیون و طرح های پیشران، دانش بنیان و اشتغال آفرین ۲۰۰ میلیون یورو در چارچوب جدول شماره ۲۱ اختصاص می یابد.
به صورت کلی در جدول شماره ۲۱ مبلغ ۴۵۰۰ میلیون یورو به توزیع اعتبار مبحث بند «ی» تبصره (۱) اختصاص دارد.
برپایه تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت مکلف است از راه شرکت ملی نفت ایران نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاههای اجرایی برپایه قیمت روز صادراتی شرکت مذکور و بعد از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور اجرای مواردی اقدام نماید.
طبق بند «ی» تبصره یک این موارد بر این اساس است که مازاد در سقف مندرج در بند «ب» این تبصره تا مبلغ سه میلیارد یورو به ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تقویت بنیه دفاعی تحقیقات راهبردی و پرداخت تعهدات در ارتباط با طرح های دفاعی و تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو بابت طرح های محرومیت زدایی و پیشران برپایه نرخ سامانه معاملات الکترونیکی با خزانه داری کل کشور اعمال حساب کند.

منبع: