معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح كرد؛ هزینه ساخت نهضت ملی مسکن متری ۷ میلیون تومان

مدیرسا: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از هزینه تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در دامنه متری ۷ میلیون تومان آگاهی داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، علیرضا جعفری در حاشیه همایش توانمندسازی زنان ساکن شهرهای جدید با اعلان اینکه در شهر جدید پرند ۴۹۶ واحد نهضت ملی مسکن در دست ساخت است اظهار داشت: رویکرد ما در نهضت ملی مسکن ساخت خانه های یک طبقه است به این صورت که اگر خودشان متمایل باشند در شهرهای جدید به متقاضیان زمین می دهیم و برمبنای سهمیه هر شهر از تسهیلات نهضت ملی مسکن وام دریافت کرده و ساخت و ساز می کنند.
وی اضافه کرد: در روش دیگر ما برای متقاضیان خانه های یک طبقه حیاط دار می سازیم که هزینه ساخت متری ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برآورد شده است و هزینه مشاعات نیز کسر خواهد شد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی برای شهرهای جدید که اراضی کم و متقاضی زیاد است خانه های ۴ تا ۷ طبقه می سازیم قرارداد ساخت این خانه ها متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که با محاسبه نرخ تعدیل سال ۱۴۰۰ به متری ۷ میلیون تومان می رسد.
وی اشاره کرد: با انبوه سازان مدیریت هزینه خواهیم کرد تا قیمت تمام شده ساخت مسکن در دامنه متری ۷ میلیون تومان باقی بماند و ساخت واحدها در همین باره قیمتی تمام شود برای این منظور سهم مشاعات را کاهش می دهیم.
جعفری افزود: درباب آماده سازی محوطه ها هم به کاهش قیمت تمام شده کمک می نماییم. متراژ واحدهای آپارتمانی از ۷۵ تا ۱۱۰ متر است. برای دهک های یک تا ۴ تمهیداتی از طرف قرارگاه امام حسن مجتبی اندیشه شده بهزیستی کمیته امداد و بنیاد مستضعفان هم در این طرح کمک می کنند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: شرکت های خارجی نیز برای حضور در نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده اند ولی اولویت ما واگذاری پروژه ها به انبوه سازان داخلی است.
وی اشاره کرد: عمده مسکن مهر را امسال تکمیل کرده ایم ۳۰ هزار واحد باقی مانده که تا تابستان سال آینده تکمیل می شود. متروی شهر جدید پرند هم خرداد سال آینده تکمیل خواهد شد.

منبع: