مدیركل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو اعلام كرد؛ اقدامات تیم های عملیات آب و برق در مناطق سیل زده

به گزارش مدیرسا، مقیمی اظهار داشت: برمبنای پیش بینی های هواشناسی و با صدور هشدار قرمز و نارنجی همه تیم های عملیاتی آب و برق در مناطق مختلف کشور خصوصاً جنوب و جنوب غرب بصورت آماده باش قرار گرفتند.
به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت نیرو، “سید اعتضاد مقیمی” به تشریح جزییات اقدامات تیم های عملیاتی آب و برق در مناطق سیل زده کشور پرداخت و اظهار داشت: برمبنای پیش بینی های هواشناسی و با صدور هشدار قرمز و نارنجی همه تیم های عملیاتی آب و برق در مناطق مختلف کشور خصوصاً جنوب و جنوب غرب بصورت آماده باش قرار گرفتند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اعلان اینکه بدنبال بارندگی شدید و گاهی همراه با طوفان و وزش باد شدید، شاهد بروز اختلال در تأسیسات آب و برق در بعضی از مناطق شدیم، اضافه کرد: تیم های عملیاتی از ساعات ابتدایی به محل حادثه اعزام و در منطقه حضور بهم رساندند و خیلی از اختلالات پیش آمده سریعاً برطرف شد.
وی با اشاره به آبگرفتگی و سیلابی شدن شهر برخوردار از مناطق استان لرستان، تصریح کرد: بالا آمدن آب رودخانه سبب شکسته شدن تعدادی از لوله های انتقال آب در این منطقه شد که در پی آن، تیم های عملیاتی ضمن شروع پروسه آبرسانی سیار به شهروندان این ناحیه، بمنظور رفع اختلال و تعمیر تجهیزات در حالت آماده باش قرار گرفتند.
مقیمی اضافه کرد: باتوجه به وزش باد شدید همراه با باران در بعضی از مناطق، شبکه های هوایی برق در مناطقی همچون مازندران، ایلام، همدان و البرز با اختلال و مشکل روبرو شد، تیم های عملیاتی با حضور در محل حادثه، به برقدار کردن مناطقی که مشکل گذرا داشتند اقدام نمودند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در همین رابطه اشاره کرد: اما به علت شدت طوفان و بارش ها در بعضی از مناطق با شکستگی پایه شبکه توزیع برق روبرو شدیم که دراین زمینه می توان به شکستگی ۲۱ پایه در سنقر و گیلانغرب در استان کرمانشاه اشاره کرد؛ در مناطقی تیم های عملیاتی به وسیله انتقال و برقراری مولد و دیزل، در محدود مورد نظر جریان برق را برقرار کردند و در عین حال مشغول تعمیر تجهیزات، انتقال پایه و تعویض آن و در نهایت برطرف نمودن اختلالات پیش آمده بمنظور برقراری برق پایدار هستند.
وی تصریح کرد: از روزهای گذشته به همه تیم های عملیاتی آب و برق در مناطق دارای هشدار نارنجی و قرمز، اطلاعیه های لازم صادر و اعلام آماده باش شده بود و همه تیم ها اکنون پای کار بوده و به مناطق سیل زده اعزام شده اند.
بر طبق این خبر، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار قرمز از فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید در روز گذشته چهارشنبه در ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان و امروز پنج شنبه در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری درگیر این مخاطره آگاهی داده بود و تیم های عملیات آب و برق در همه این مناطق بمنظور رفع حوادث و اختلالات احتمالی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

منبع: