مدیركل راه و شهرسازی تهران خبر داد آغاز اجرای کمربندی قلعه نو در جنوب شرق تهران

به گزارش مدیرسا، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: جاده کمربندی قلعه نو ورامین، امروز کلنگ زنی خواهد شد که تأثیر بسزایی در کاهش حوادث خواهد داشت.
خلیل محبت خواه در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: امروز عملیات اجرایی جاده کمربندی قلعه نو در محدوده محور ری ـ ورامین شروع می شود. این پروژه با هدف کاهش نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی جنوب شرق استان تهران اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: طول این مسیر ۲.۵ کیلومتر است که تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهر قلعه نو، ترافیک عبوری از ری به سمت پیشوا، ورامین و قرچک، کاهش آلاینده های زیست محیطی و کاهش زمان سفر دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در رابطه با هزینه اجرای این طرح اظهار داشت: برآورد اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه است که مقداری از آن تأمین اعتبار شده است. مناقصه در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شده و پیمانکار برنده مشخص شده است. پیمانکار نسبت به تجهیز کارگاه اقدام نموده و امروز با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران و شهرداران شهرهای منطقه، این محور کلنگ زنی می شود.
محبت خواه خاطرنشان کرد: به علت پرحادثه بودن مسیر، مردم منطقه قلعه نو سالها منتظر اجرای این پروژه بودند که اجرای آن خبر خوشی برای مردم است.