معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد ثبت ۶۳۰۰ قرارداد اجاره مسکن رایگان

مدیرسا: به گزارش مدیرسا، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از زمان ایجاد امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای قراردادهای اجاره در سامانه املاک و مستغلات، تا حالا بیش از ۶۳۰۰ قرارداد اجاره رایگان در سامانه به ثبت رسیده است.
هادی عباسی اصل در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: تا ساعت ۱۳ امروز ۶۳۲۹ قرارداد بین موجر و مستاجر در سامانه املاک و مستغلات، به ثبت رسیده و نهایی شده است. در این پروسه موجران و مستأجران وارد سامانه شده و قرارداد خودرا با تایید دو شاهد نهایی کرده اند.
وی در تشریح پروسه ثبت قرارداد اجاره با کد رهگیری رایگان اظهار داشت: روند این کار ساده است. مالک وارد سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir می شود، سپس بر روی گزینه «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن» کلیک می کند و وارد سامانه خدمات دولت الکترونیک می شود.
عباسی اصل افزود: مالک، شماره سیمکارت متعلق به خودرا وارد می نماید و با دریافت رمز یکبار مصرف احراز هویت می شود. سپس مشخصات خود، ملک مورد نظر و مبلغ اجاره را ثبت می کند.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد مستاجر وارد سامانه می شود و مشخصات خودرا ثبت می کند. در گام بعدی موجر با رمز یکبار مصرف و بعد مستاجر با رمز یک بار مصرف، مشخصات را تایید می کنند. سپس باید دو شاهد که یکی از جانب موجر و دیگری از جانب مستاجر است قرارداد را تایید کنند. نهایتاً قرارداد به ثبت می رسد و کد رهگیری رایگان صادر می شود.
بیشتر بخوانید
وام اجاره ۲۰۰ میلیون تومان شد معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استقبال از سامانه کد رهگیری رایگان قراردادهای اجاره خوب بوده و به تدریج در حال افزایش می باشد، اظهار داشت: همزمان با افزایش تقاضا، سیستم درحال ارائه خدمات جدید است.
عباسی اصل، ارائه خدمات هوشمند در بازار مسکن را تکلیف قانونی دانست و اظهار داشت: تا حالا قرارداد هوشمند تمام الکترونیک در بخش مسکن نداشته ایم و بیشتر این خدمات در بخش های تجاری ارائه می شد. با عنایت به تکلیف قانونی می خواهیم خدمات الکترونیک را در بازار مسکن افزایش دهیم و در گام بعدی امکان ارائه مبایعه نامه نیز فراهم می شود. البته امکان دارد مقداری این پروسه زمان ببرد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای نوین و هوشمند منافاتی با مشاغل در رابطه با بازار مسکن ندارد اضافه کرد: مشاوران املاک می توانند با ارتقای خدمات خود از مزایای سامانه استفاده نمایند و درآمد خودرا بالا برند.