سخنگوی آبفای اصفهان : قطع آب در شهر اصفهان گزارش نشد

به گزارش مدیرسا، سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: امسال با شروع فصل گرما قطعی آب در هیچ نقطه ای از شهر اصفهان گزارش نشد اما افت فشار آب وجود دارد.

مجید مختاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این که از نیمه خردادماه و با شروع فصل گرم تا حالا بجز یک مورد در شهر اصفهان آبرسانی سیار نداشتیم گفت: ممکنست در طبقات بالای همکف افت فشار آب داشته باشیم اما قطعی آب در هیچ نقطه ای از شهر نداریم.
وی با اشاره به هشدار هواشناسی درباب ورود توده هوای گرم به استان و ماندگاری گرما طی دو روز پیش رو، اضافه کرد: باید توجه داشت که هر یک درجه افزایش دما مصارف آب را چندین برابر می کند و این در حالیست که وقتی دمای هوا به ۳۷ درجه می رسد همه کولرها را روشن می کنند.
شهروندان مصارف غیرضرور آب را به ساعات شب موکول کنند
مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر لزوم صرفه جویی شهروندان و هم استانی ها در مصرف آب اصرار کرد و اظهار داشت: مدیریت و مصرف بهینه آب به ویژه در این روزهای گرم ضروری است؛ برای مثال می توان در پیک مصرف بین ساعات ۱۱ قبل از ظهر تا ۱۷ عصر مصارف غیر ضرور مثل شستن لباس و ظروف را کم کرد و یا به ساعات غیر پیک موکول کرد.
۲.۵ مترمکعب کمبود آب در ساعات پیک مصرف
مختاری با اعلان اینکه آمار وضعیت مصارف آب اصفهان در ساعات ظهر و شب متفاوت می باشد، اشاره کرد: هم اکنون میزان مصرف آب در اوج گرما و ساعات پیک مصرف به ۱۵ متر مکعب بر ثانیه می رسد و میزان تولید آب آشامیدنی از همه منابع تامین، نیز نزدیک به همین عدد است.
وی افزود: نزدیک به ۱۲.۵ تا ۱۳ مترمکعب بر ثانیه در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ (۵۶ شهر و ۳۸۰ روستا) تولید آب داریم اما در ساعات پیک، مصارف به ۱۵ مترمکعب بر ثانیه می رسد که برای جبران کسری حدود ۲.۵ مترمکعب بر ثانیه مخازن را وارد مدار می نماییم و از این منبع تامین می شود.
مختاری با بیان مخازن ما در ساعات غیر پیک مصرف آبگیری و در ساعات پیک استفاده می شوند، اظهار داشت: هم اکنون کسری آب در شبکه نداریم و آن چه که در شهر مشاهده شده بدلیل افت فشار آب در طبقات بالای همکف ساختمان ها است.
چاه های فلمن آبگیری شد اما در مدار نیست
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان درباب وضعیت چاه های فلمن باتوجه به جریان رودخانه زاینده رود از فروردین تا نیمه خرداد امسال، اظهار داشت: بعد از دو سال خشکی، امسال این چاه ها به میزان خیلی کم آبگیری شده اما عدد آن با آبی که وارد سامانه آب آشامیدنی اصفهان بزرگ می شود قابل قیاس نیست و نزدیک به صفر است.

منبع: