دولت نباید مستقیم در بازار رقابتی دخالت کند

به گزارش مدیرسا، وزیر صمت اظهار داشت: دولت نباید به صورت مستقیم در بازار رقابتی و قیمت گذاری دخالت کند، اما در ابتدا باید به رفع انحصار پرداخت و بازار را تبدیل به بازار رقابتی کامل کرد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، عباس علی آبادی امروز شنبه در آئین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: طی چهار دهه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دستاوردهای شکوهمندی نصیب کشور شده است باآنکه ناکامی ها و نواقصی هم وجود داشته است.
وزیر صمت ضمن اشاره به نامگذاری سال ها در یک دهه اخیر با شعارهای اقتصادی از جانب رهبری، اضافه کرد: رهبری بر ایجاد اعتماد برای بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری و کارآفرینی تاکید داشتند و در این راه باید کوشش کرد تا بازار کشور تبدیل به یک بازار رقابتی کامل شود، هرچند تحقق آن و رفع انحصار در همه عرصه ها با سرعت بالا خیلی سخت خواهد بود. وی ادا مه داد: دولت نباید به صورت مستقیم در بازار رقابتی و قیمت گذاری دخالت کند، اما در ابتدا باید به رفع انحصار پرداخته و بازار را تبدیل به یک بازار رقابتی کامل کرد. علی آبادی با اعلان اینکه این وزارت خانه به محیط زیست و توسعه پایدار متعهد است و این ها شعار نیست، اظهار داشت: نه تنها بر کاهش دخالت در اقتصاد اعتقاد داریم، بلکه تلاش و تمرکز ما بر سیاستگذاری و تنظیم گری خواهد بود و در این خصوص به تشکل های صنفی اعتقاد کامل داشته و احترام می گذاریم. وزیر صمت تصریح کرد: همینطور با انواع و اقسام ویژه خواری ها همچون وام های بدون حساب، تعرفه های نادرست، واگذاری های غلط و یارانه های ناعادلانه مقابله خواهم کرد. علی آبادی اظهار داشت: برای تأمین سرمایه در گردش واحدها هم به دنبال ساز و کار و نظام مالی مستقل می باشیم و اعتقاد جدی به توسعه صنایع نرم و دانش بنیان داریم. وی با تکیه بر این که اینکه با خام فروشی مقابله خواهیم کرد، افزود: با پیوند زدن واحدها در چارچوب شرکتهای مادر، به ایجاد صرفه مقیاس و صرفه دامنه در تولید خواهیم پرداخت. علی آبادی در ادامه اظهار داشت: افراد خبره به دور از سیاست زدگی باید در مناصب مختلف به کار گرفته شوند. وی خاطرنشان کرد: همینطور برای حل مشکلات زیرساخت های اصلی صنایع یعنی آب، برق و گاز راهکارهایی عرضه خواهیم داد. علی آبادی با تکیه بر این که کیفیت کالاها و خدمات یک اصل است و از آن کوتاه نخواهیم آمد، عنوان کرد:
محرومیت زدایی و مسئولیت های اجتماعی را از راه اعطای مشوق به بنگاه ها در دستور کار قرار خواهیم داد. تکمیل می شود…

منبع: