آصفری عنوان كرد: لزوم توجه به تبصره ۱۸ برای حل مشکل بیکاری در اراک

به گزارش مدیرسا، مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اراک مشکل بیکاری وجود دارد و لازم است با عنایت به تبصره ۱۸ مشکل بیکاری حل شود.
محمدحسن آصفری، جمعه سوم شهریور در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار گردید، با انتقاد از سهم بالای استان در واریز ارزش افزوده با رقم بیش از ۸ هزار میلیارد تومان، اظهار داشت: استان مرکزی در واریز ارزش افزوده رتبه ششم و در تملک دارایی رتبه ۲۶ را داراست که اصلا خوب نیست.
وی خطاب به وزیر اقتصاد اظهار داشت: امروز شما به استان مرکزی آمدید و با ۸ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده استان، یک مدرسه ۶ کلاسه افتتاح کردید، این چه توجیهی برای مردم برای پرداخت ارزش افزوده و مالیات دارد؟
آصفری با اشاره به اینکه پروژه هایی همچون بیمارستان ولیعصر(عج) و کتابخانه مرکزی، چند سال است که در انتظار تکمیل و بهره برداری هستند، اظهار داشت: کمربند شمالی اراک نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دارد تا راه اندازی شود ولی هنوز هیچ بانکی این مبلغ را اعطا نکرده است. جاده اراک – قم نیز سال هاست وضعیت بدی دارد و هیچ کاری برای آن نمی شود و چند سال است ما می گوییم فرودگاه اراک به سبب نزدیکی به تهران جواب دهی ندارد، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است و با وضعیت فعلی خیلی نباید امیدوار بود اتفاق مثبتی صورت گیرد.
وی با اشاره به بحران اشتغال جوانان در اراک، اظهار داشت: چند درصد از تبصره ۱۸ که برای اشتغال بوده، اجرائی شده است؟ در اراک مشکل بیکاری وجود دارد و ضروریست که در امتداد اشتغال، کارخانه ها و ظرفیتهای استان حفظ شوند. درباب تبصره ۱۸ سهم استان را به جد ببینید. جهاد کشاورزی و کمیته امداد و صنایع کوچک آماده هستند تا اعتبار در اختیارشان قرار بگیرد تا اشتغال زایی کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بانکها باید ملزم شوند تا از تولیدکنندگان حمایت کنند، اشاره کرد: اینکه دفاتر شرکت های بزرگ به استان بیایند نیاز به پشتوانه منابع مالی دارد.
آصفری با اشاره به اینکه اصناف و کسبه تحت فشار اقتصادی هستند، اظهار داشت: اینکه با این روش از مردم مالیات بگیریم، تورم زاست. باید کسانی که فرار مالیاتی انجام می دهند را تحت فشار قرار دهیم، نه کسبه که کل درآمد سال آنها به ۵۰۰ میلیون تومان هم نمی رسد.