مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی : ایران درحوزه کیفی سازی فرآورده های نفتی به مرز دانش فنی رسیده است

به گزارش مدیرسا، سالاری اظهار داشت: امروز در عرصه کیفی سازی فرآورده به مرزهای دانش فنی رسیدیم و علاوه بر خودکفایی در این عرصه، می توانیم در عرصه صدور خدمات فنی مهندسی و دانش فنی نیز ورود نماییم.

به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت نفت، جلیل سالاری ظهر امروز (سه شنبه، هفتم شهریورماه) در آئین رونمایی از مدارک طراحی بنیادی طرح کیفی سازی نفت کوره و تولید کک سوزن، کیفی سازی نفت کوره را از چالش های اصلی در صنایع پالایشگاهی خواند و اضافه کرد: بمنظور دستیابی به دانش فنی پروسه کیفی سازی، تصمیم به بومی سازی دانش واحد کک سازی با حمایت پژوهشگاه صنعت نفت گرفتیم که خوشبختانه با همکاری پالایشگاه نفت شازند و پژوهشگاه صنعت نفت، به دانش فنی کک سازی دست یافتیم و زنجیره ارزش در این زمینه تکمیل شد.
وی تاکید کرد: نفت خام کشورمان به سمت سنگین شدن در حرکت است و این مساله ضرورت اجرای طرح های کیفی سازی در پالایشگاه ها را دوچندان می کند.
معاون وزیر نفت در امور پالایش اشاره کرد: خوشبختانه با تلاش متخصصان داخلی امروز کک در دو گرید اسفنجی و سوزنی در داخل کشور تولید می شود.
سالاری بیان کرد: امیدواریم عملیات اجرائی طرح کیفی سازی نفت کوره نیز به زودی اجرائی شود و بتوانیم قسمتی از زنجیره نیاز کشور را تامین نماییم.
وی تاکید کرد: طراحی پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند مبتنی بر تولید ۸ تا ۱۲ درصد نفت کوره است که این عدد با اجرائی شدن این پروژه به صفر نزدیک خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تکیه بر این که فرآیندهای کاتالیستی نیز نیازمند کیفی سازی در کشور است، اضافه کرد: درحال پیگیری آن هستیم تا بخش کیفی سازی برش های سنگین را به مفهوم کامل بومی سازی نماییم. سالاری بیان کرد: لازم است در عرصه استفاده از شرکت های دانش بنیان و مجموعه های تحت لیسانس، بمنظور صدور خدمات فنی مهندسی اعتمادسازی لازم در داخل و خارج از کشور صورت گیرد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: باتوجه به شرایط ناترازی گاز و کمک حوزه سوخت مایع به نیروگاه ها و صنایع لازم است که به قوانین هوای پاک نیز توجه و این قانون بصورت کامل اجرائی شود.