متقاضیان گاز مایع در سامانه دریافت فرآورده های نفتی ثبت نام کنند

مدیرسا: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر لزوم ثبت نام متقاضیان در سامانه دریافت فرآورده های نفتی (سدف) برای دریافت گاز مایع تاکید کرد.

به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت نفت، جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر لزوم ثبت نام متقاضیان در سامانه دریافت فرآورده های نفتی (سدف) برای دریافت گاز مایع تاکید کرد و اظهار داشت: گاز مایع (ال پی جی) به قیمت یارانه ای درحال توزیع است، اما همه متقاضیانی که نیازمند دریافت گاز مایع برای مصارف خانگی و یا مشاغل خرد هستند باید در سامانه دریافت فرآورده های نفتی ثبت نام و بوسیله این بستر الکترونیکی سوخت مورد نیاز خودرا دریافت نمایند.
وی اضافه کرد: دولت تلاش می کند فرآورده یارانه ای را به دست مردم به عنوان مصرف کننده اصلی برساند و از شبکه خارج نشود، بدین سبب سعی شده است تا انواع فرآورده با قیمت یارانه ای بمنظور شفافیت بیش از طریق زمینه های اینترنتی توزیع شود، دولت همین طور سوخت را به نرخ یارانه ای تحویل نیروگاه ها می دهد تا برق با نرخ یارانه ای تحویل مردم شود بدین سبب همه تلاش دولت این است که مردم در بحث سوخت مشکلی نداشته باشند و فرآورده ای که نیاز دارند، در اختیار آنها قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: ماهیت ایجاد سامانه سدف نیز که زیرساخت های آن در سالهای گذشته آماده و تکمیل شده است همین مورد بوده تا متقاضیان واقعی گاز مایع را که به گاز شهری دسترسی ندارند، شناسایی کرده و سوخت یارانه ای از این طریق در اختیار این افراد قرار گیرد.
سالاری نسب اشاره کرد: کارتخوان ها را حتی به روستاهای سخت گذر نیز ارسال کردیم و پرداخت قیمت گاز مایع از این طریق انجام می شود؛ نفت سفید نیز به همین منوال بوسیله فروشندگی ها و با قیمت یارانه ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
وی افزود: توزیع الکترونیکی گاز مایع را از حدود یک سال قبل آغاز نموده ایم و سیستان و بلوچستان بیشترین نیاز را داشت که در این استان ۱۰۰ درصد ثبت نام انجام شده است و حتی عشایر نیز ثبت نام کرده اند، اما برخی مصارف مربوط به کسب وکارهای خرد است که سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی شناسایی این مشاغل است و باید احراز هویت آنها صورت گیرد و با تأیید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گاز مایع در اختیار این مصرف کنندگان نیز قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بیان کرد: به نظر می آید کمتر از ۱۰ درصد نیاز گاز مایع کشور مربوط به نیازهای غیریارانه ای باشد که تلاش می نماییم آنرا هم بوسیله سدف توزیع نماییم.
سالاری نسب تاکید کرد: این شرکت فقط وظیفه توزیع گاز مایع را به عهده دارد و قیمت گذاری و نظارت بر نحوه توزیع به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار است.
وی اشاره کرد: شرکت های توزیع کننده نیز زیرمجموعه وزارت صمت تعریف شده اند که باید از همان مسیر، بر نحوه توزیع گاز مایع با نرخ یارانه ای هر کپسول ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان بر آنها نظارت شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اضافه کرد: هدف از مصوبه مجلس و دستورالعمل دولت ایجاد شفافیت در روند عرضه سوخت است که در این خصوص شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به تعهدهای خود بصورت کامل عمل کرده و نظام بانکی نیز آماده است تا با عرضه ۱۰۰ درصدی گاز مایع کشور بصورت الکترونیک، روند شفافیت در عرضه فرآورده را تسهیل کند.
سالاری نسب اظهار داشت: خانوارهایی که به گاز شهری دسترسی دارند شامل دریافت گاز مایع یارانه ای نمی شوند، اما باز هم دولت در این خصوص تسهیلاتی در نظر گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز صحت ادعای مشاغل خرد را بررسی و تأیید می کند.
وی اشاره کرد: کمبودی وجود ندارد و اولویت اصلی تامین نیاز مردم است و به هر مقدار شرکت های توزیع کننده گاز مایع بخواهند، تحویل خواهد شد، اما باز هم تاکید می نماییم که توزیع تنها در بستر سدف صورت خواهد گرفت.

منبع: