جریمه ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنی در استان تهران

مدیرسا: مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از جریمه ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنیات در استان تهران در روز جاری آگاهی داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح نظارتی بر کارخانجات تولید لبنیات جهت رعایت دستورالعمل ۵۰ درصدی میزان شیر ورودی برای تولید چهار محصول کالای تکلیفی آگاهی داد و اظهار داشت: در بازدیدهای انجام شده در استان تهران، گزارش تخلف حدود ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنی را به سازمان تعزیرات حکومتی جهت بررسی اعلام نموده ایم.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، اشاره کرد: طرح نظارتی بر کارخانجات تولید لبنیات جهت رعایت دستورالعمل ۵۰ درصدی میزان شیر ورودی برای تولید ۴ محصول کالای تکلیفی تنظیم بازاری ازجمله ماست دبه ای دو و نیم کیلوگرمی، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب، شیر یک لیتری کم چرب و پنیر UF ۴۰۰ گرمی است.
وی با تأکید بر این که این طرح در سراسر کشور در حال اجرا می باشد، اضافه کرد: در اجرای این طرح از کلیه واحدهای تولید لبنیات در سراسر کشور بازدید می شود و چنانچه هر واحد تولیدی دستورالعمل ابلاغی را رعایت نکند طبق قانون با آن تولیدکننده برخورد خواهد شد.
امرالهی اشاره کرد: محصولات غنی شده قیمت اعلامی از جانب سازمان پشتیبانی از مصرف کننده ندارند و کارخانجات تولیدی محصولات تنظیم بازاری را با عنوان پروبیوتیک و D۳ تولید می کنند که خلاف مصوبه تنظیم بازار بوده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

منبع: