رئیس سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی خبرداد؛ رشد ۲۳ درصدی صادرات کالاهای کشاورزی در آذربایجان شرقی

به گزارش مدیرسا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رشد ۲۳ درصدی صادرات کالاهای کشاورزی در استان اطلاع داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران از رشد ۲۳ درصدی صادرات کالاهای کشاورزی در ۹ ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع داد و اظهار داشت: در زیر بخش های زراعی و باغی ۲۶ درصد افزایش، لبنی، دامی و شیلاتی ۱۵ درصد افزایش و مواد غذایی ۲۰ درصد افزایش صادرات رقم خورده است.
وی متوسط ارزآوری هر کیلو محصولات صادراتی بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی را یک دلار عنوان نمود و افزود: هر کیلو میوه خشک ۱.۶۵ دلار و هر کیلو سبزی و صیفی ۰.۴ دلار برای کشور ارزآوری دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی در مورد سهم این استان از صادرات کالاهای کشاورزی در کشور اظهار داشت: ۴.۱۵ درصد کالاهای کشاورزی کشور از نظر وزنی و ۵.۱۸ صادرات از نظر ارزشی به آذربایجان شرقی اختصاص دارد.
فتحی با اشاره به اینکه صادرات میوه خشک در ۹ ماهه اول سال به میزان ۷۰ هزار تن و ارزش ۱۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار بوده است که ۴۶ درصد صادرات کالاهای کشاورزی استان را تشکیل می دهد اضافه کرد: پس از میوه خشک، شیرینی و شکلات با ارزش ۳۶ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار و بیسکوئیت و محصولات فرآوری شده از گندم و آرد با ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بیشترین سهم را در صادرات کالاهای کشاورزی آذربایجان شرقی در ۹ ماه ابتدای سالجاری داشته اند.

منبع: