رییس سازمان دامپزشكی خبر داد؛ تشکیل قرارگاه علمی برای تعیین حرایم بهداشتی نظام دامداری کشور

به گزارش مدیرسا، رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به این که هدف از ایجاد حرایم بهداشتی، تولید پایدار می باشد، اظهار داشت: برای تعیین تکلیف این حرایم، قرارگاهی علمی با حضور صاحب نظران در این سازمان تشکیل می شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، مجتبی نوروزی عصر یکشنبه در نشست خبری که در حاشیه بازدید از مراکز بسته بندی مواد پروتئینی در پاکدشت برگزار گردید، با اعلان اینکه در سطح کشور ۸۹۶ مجتمع بسته بندی وجود دارد اظهار داشت: در این مجتمع ها روزانه ۵ هزار تن گوشت قرمز و سفید در شرایطی بطورکامل بهداشتی بسته بندی و به مردم عرضه می شود.
نوروزی اظهار داشت: وضعیت تولید، بهداشت، شرایط نگهداری و عرضه مواد غذایی پروتئینی در کشور بسیار مناسب می باشد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در تشریح حریم های بهداشتی عنوان کرد: در ابتدا باید ببینیم آیا این حریم خوب است یا خیر، در بحث حریم آن چیزی را که ما دنبال می نماییم موضوع توسعه پایدار می باشد، یعنی می خواهیم با بهره گیری از حریم یک تولید پایدار داشته باشیم نه تولید مقطعی و کوتاه مدت، پس در این خصوص در سازمان دامپزشکی کشور کمیته ای را ایجاد کرده ایم و به زودی جلسات را شروع می نماییم تا ضمن مطالعه عملیاتی سه کشور هم کفو و با دعوت از صدا سیما و وزارت اقتصاد و همه صاحب نظران که در عرصه حریم حرفی برای گفتن دارند یک دفعه برای همیشه حرایم را تنظیم خواهیم کرد.
وی به مشورت با انجمن ها، سندیکاها و اتحادیه ها درباب حرایم نیز اشاره نمود و اضافه کرد: از نظر علمی حرایم را باید کسانی تنظیم کنند که از نظر ویروس، باکتری، تک یاخته و جهت وزش باد آگاهی داشته باشد و در نهایت با جمع بندی تمام این مشورت ها و مطالعه سه کشور شبیه هم کفو حرایم نظام دامداری کشور را تنظیم خواهیم کرد تا ضمن رعایت بهداشت همه گروه ها از تولیدکننده تا پرورش دهنده رضایت داشته باشند.
نوروزی با اعلان اینکه برخی انجمن ها و اتحادیه ها اصرار بر این دارند که حرایم کاهش پیدا نکند اظهار داشت: این افراد مدعی هستند که با کاهش حریم دارایی های زیستی شأن در معرض خطر قرار خواهد گرفت، پس ما دست یابی به یک حریم علمی، فنی و کارشناسی شده با پایداری تولید را دنبال می نماییم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تأکید بر این که روستاها شامل حرایم در قانون سازمان دامپزشکی نمی شوند اظهار داشت: روستا باید به بازتعریف گذشته بازگردد و به تولید بپردازد و با این مخالفتی که داریم هیچ از آنها حمایت هم می نماییم.