قرض الحسنه سنت الهی_ ۲ بانک مهر ایران پرداخت وام قرض الحسنه به کارمندان تقریبا صفر

مدیرسا: بانک مهر ایران تمامی منابع قرض الحسنه خودرا در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده و سهم کارمندان از این منابع صفر بوده است.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، جهت بررسی وضعیت عملکرد بانک مهر ایران و تسهیلات قرض الحسنه، صورتمالی ۱۲ ماهه برای انتهای سال ۱۴۰۱ ارزیابی کردیم
منابع قرض الحسنه
منابع قرض الحسنه این بانک در سال ۱۴۰۱ دارای ۲ نوع قرض الحسنه پس انداز و قرض الحسنه جاری بوده است: سپرده های قرض الحسنه این بانک ۷۵ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان بوده و سپرده های قرض الحسنه جاری این بانک نیز ۴۳ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان بوده است، جمع منابع قرض الحسنه این بانک به میزان ۱۱۹ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان بوده است.
مصارف قرض الحسنه بانک
این بانک ۱۰۹ هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان به مردم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده و به کارمندان خود نیز ۳ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. این بانک در مجموع در سال قبل ۱۱۲ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. ۹۴ درصد از منابع خودرا تسهیلات پرداخت کرده است.
سید سعید شمسی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال میزان اعتبارات ۲۰۵ همت بوده که این میزان در سال قبل ۱۱۴ همت بوده که رشد ۸۵ درصدی را نشان میدهد.
تسهیلات تکلیفی بانک مهر ایران، ۱۱ همت بوده و مابقی نیز غیرتکلیفی بوده که ۳ میلیون فقره وام در سال قبل و به میزان ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار وام امسال بوده است.
میزان متوسط پرداختی ۵۵ میلیون تومان بوده و کمترین معوقات را بین بانکها داشته اند، وام قرض الحسنه برمبنای تصمیم هیأت مدیره به کارکنان داده نمی گردد. منتهی طبق مصوبه شورای هماهنگی بانک ها، کارکنان بانک مهر می توانند بصورت شخص حقیقی درخواست وام دهند، این وام قرض الحسنه نبوده و با نرخ ۱۸ درصد به متقاضی پرداخت می شود.
منابع بانک از ۷۰ همت در سال قبل به ۲۶۰ رسیده و مصارف هم از ۶۰ به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.