به گزارش مدیرسا، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در راه کاهش ناترازی نباید صنایعی که مستقیم با اشتغال، ارزآوری و تولید ثروت در کشور سر و کار دارند، لطمه ببینند.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر مصطفی نخعی، با اشاره به لزوم مدیریت انرژی در عرصه تولید و مصرف، اظهار داشت: باتوجه به اینکه به اندازه نیاز کشور تولید انرژی وجود ندارد، به همین دلیل هر سال با رشد ۴ تا ۵ درصدی مصرف انرژی مواجه ایم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: یکی از چالش های این روزها، حفظ تولید انرژی در همین سطح است.
او اظهار داشت: در اواخر سال قبل قراردادی با حضور رییس جمهوری برای فشار افزایی پارس جنوبی منعقد گردید تا گاز را در همین سطح حفظ نماییم.
او توضیح داد: برای اینکه تعداد زیادی از چاه ها در نیمه عمر خود قرار دارند و معنای آن این است که با افت فشار تولید مواجهند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه اظهار داشت: کسریِ گاز در یکی دو سال اخیر سبب شده، از امکان تزریق گاز به چاه های نفت برخوردار نباشیم، که این امر موجب افت تولید نفت شده و ضریب بهره برداری از چاه های نفتی را کاهش داده است.
نخعی اشاره کرد: شرایط خوبی بر حوزه انرژی حاکم نیست و در کوتاه مدت و میان مدت چاره ای جز صرفه جویی و مدیریت مصرف نداریم.

