مدیرسا: با شروع فعالیت موج جدید گرما از امروز (۲۷ اردیبهشت)، روند افزایش دما در شهرستان های استان تهران شدت گرفته و طبق پیش بینی ها دما در بعضی شهرهای پایتخت به ۴۰ درجه خواهد رسید.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، از امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت) تا روز سه شنبه (۳۱ اردیبهشت)، روند افزایش دما در بیشتر شهرستان های استان تهران شروع شده و در بعضی مناطق، دمای هوا در روز سه شنبه به ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، دمای هوا فردا (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت) در شهرهایی چون ورامین، پاکدشت، پیشوا، قرچک و بهارستان به ۳۶ درجه می رسد. همین طور شهرهای ملارد، قدس، شهریار، شمیرانات، ری، رباط کریم، چیتگر، اسلامشهر و تهران با دماهایی بین ۳۳ تا ۳۵ درجه در گروه گرم ترین مناطق قرار دارند.
در مقابل، مناطق خنک تری مانند میگون، فیروزکوه، دماوند، آبعلی و لواسان دمایی بین ۲۳ تا ۲۹ درجه را تجربه می کنند.
همچنین، در روز سه شنبه (۳۰ اردیبهشت)، چهار شهرستان ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک با ثبت دمای ۴۰ درجه سانتی گراد، گرم ترین نقاط استان تهران خواهند بود. سایر مناطق گرم مانند تهران، اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، ری و ملارد نیز دماهایی بین ۳۷ تا ۳۹ درجه را ثبت می کنند.
افزایش دمای هوا در جنوب غرب کشور تا ۵۰ درجه
سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به شدت گرمای پیش رو، خواهان صرفه جویی در مصرف برق و آب شد و اظهار کرد: از امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت) موج جدیدی از هوای گرم وارد کشور می شود که شاهد افزایش قابل توجه دمای هوا خواهیم بود، بطوریکه دماهای بیشینه ای بطورکامل تابستانی به ثبت خواهد رسید.
گفتنی است که با وقوع این افزایش دما، مناطق گرمسیر جنوب غربی کشور دماهایی نزدیک به ۵۰ درجه سانتیگراد را تجربه خواهند کرد و در مناطق سردسیر نیز دماهایی فراتر از ۳۰ درجه پیش بینی می شود.
همچنین بنظر می رسد هفته جاری و هفته آتی شاهد رکوردشکنی های دمایی در بعضی ایستگاه های هواشناسی کشور باشیم.
منبع: modirsa.ir

