شركت فرودگاه ها اعلام كرد جزئیات برنامه ریزی پروازهای حج امسال

مدیرسا: پروازهای اعزامی حج امسال در یك بازه زمانی ۲۸ روزه در تیرماه امسال آغاز خواهد شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، براین اساس از ۲۸ تیرماه امسال اولین پروازهای رفت حجاج ایرانی اجرایی می گردد و این فرآیند تا ۲۴ مردادماه سال ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت. همینطور برپایه اعزام شركت فرودگاه ها عملیات برگشت حاجیان ایرانی هم از ۳ شهریورماه شروع شده و تا ۲۲ همان ماه ادامه خواهد داشت.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اولین پروازهای اعزامی حج از فرودگاه های اهواز، بوشهر، امام خمینی (ره) و مشهد خواهد بود و آخرین پروازها هم در فرودگاه تبریز انجام می گردد. در پروازهای بازگشت هم نخستین پرواز به فرودگاه بوشهر رفته و آخرین پروازها در فرودگاه های بیرجند، تبریز، امام خمینی (ره) و گرگان خواهد بود.

شركت فرودگاه ها اعلام نموده در عملیات حج امسال ۲۰ فرودگاه فعالیت خواهند كرد كه در این میان فرودگاه امام خمینی (ره) با جابه جایی بیش از ۲۲ هزار حاجی ایرانی فعال ترین و فرودگاه رشت با جابه جایی ۴۹۳ نفر كمترین تعداد پرواز را به خود اختصاص دادند.

امسال ۸۵ هزار حاجی ایرانی از فرودگاه های ایران عازم عربستان سعودی خواهند شد.

شركت فرودگاه ها اعلام نموده كه به منظور مدیریت پروازهای حج كه در یك بازه زمانی كوتاه مدت صورت خواهد گرفت برنامه ریزی ویژه ای خواهد داشت و به منظور رفاه حال مستقبلان هم شرایطی در نظر گرفته می گردد كه در جریان جلسات هماهنگی در هفته های آینده نهایی و به مردم اطلاع رسانی می گردد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، به دنبال بالا گرفتن اختلافات میان دولت ایران و عربستان سعودی، پروازهای حج ایران در سال ۹۴، متوقف گردید و بعد از آن با انجام مذاكراتی میان دو طرف بنا شد كه امكان اعزام حاجیان ایرانی برای حج واجب فراهم گردد.

حجاج ایران از سال قبل بار دیگر توانستند برای انجام اعمال حج به مكه و مدینه سفر كنند. بعد از بالا گرفتن اختلافات سفرهای حج عمره زائران ایرانی به عربستان متوقف شده است.

آمارهای شش ماهه اول سال ۱۳۹۴ نشان داده است در طول این مدت ایران ۱۲۱۶ پرواز از مبدأ یا به مقصد عربستان را مدیریت كرده كه در این پروازها بیش از ۱۹۹ هزار نفر مسافر حضور داشته و بیش از ۳۶۵۰ هزار كیلو بار جابجا شده است.