نقشه آمریكا برای آسمان ایران!

مدیرسا: اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریكا با انتشار اطلاعیه ای در ادامه فضاسازی ضد ایران به ایرلاین های آمریكایی اخطار داده است كه حتی الامكان از آسمان ایران عبور نكنند.

به گزارش مدیرسا به نقل از رویترز، با عنایت به آنكه سال قبل هم اداره هوانوردی فدرال آمریكا چنین اطلاعیه ای را صادر كرده بود، حالا هم خطاب به شركت های هواپیمایی آمریكایی اعلام نموده است كه به هنگام برنامه ریزی برای پرواز و عبور از آسمان ایران، تنش های سیاسی و خصومت های میان این دو كشور را هم در نظر بگیرند.

دفتر خدمات پرواز آمریكا كه وظیفه فراهم كردن اطلاعات امنیتی درباره آسمان كشورهای مختلف را بر عهده دارد، خاطرنشان كرده است از آنجایی كه آسمان عراق در نوامبر سال قبل باری دیگر برای ایرلاین های مختلف در سراسر جهان باز شد، ایرلاین های آمریكایی باید به تنش های بوجود آمده و وضعیت سیاسی كنونی میان ایران و ایالات متحده توجه ویژه ای داشته باشند و به هنگام انتخاب میان آسمان ایران و عراق برای پرواز محتاطانه تر از قبل تصمیم گیری كنند.

این در حالیست كه وزارت امور خارجه ایالات متحده امریكا هم چندی قبل از شهروندان آمریكایی درخواست كرده بود از سفرهای غیرضروری به ایران اجتناب كنند.

تنش های میان این دو كشور بعد از خروج دونالد ترامپ – رئیس جمهوری آمریكا – از توافق نامه هسته ای برجام با ایران و همینطور اعمال تحریم های خصمانه اقتصادی بیشتر ضد این كشور تشدید شد.