وزیر صنعت، معدن و تجارت: برنامه جامع ظرفیت های تولیدی تدوین می شود، تغییر نگاه به صادرات

مدیرسا: وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین برنامه جامع در حوزه تولید، صنایع معدنی و ظرفیت های صادراتی كشور اطلاع داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، رضا رحمانی شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح كارخانه ید گلستان در جمع خبرنگاران اظهار نمود: استان گلستان تا سال قبل استان صنعتی نبود ولی الان از رشد و توسعه خوبی در این حوزه برخوردار شده كه نوید بخش آینده خوب استان در آینده است.
وی با اشاره به این كه تعداد واحدهای صنعتی كشور نسبت به سال قبل ۲.۱ درصد رشد داشته، اضافه كرد: از آغاز سال تابحال تعداد واحدهای صنعتی گلستان ۱۵.۵ درصد افزایش یافته و این مهم نشان داده است سرفت رشد گلستان بیشتر از كشور است.
وی با بیان این كه از آغاز سال در گلستان ۱۱۲ واحد تولیدی جدید و توسعه ای به بهره برداری رسیده است، افزود: مطالعه از ظرفیت های معدنی و پتانسیل های گلستان در حوزه صنعت و معدن شروع شده است.
رحمانی از تدوین برنامه جامع صنایع معدنی و ظرفیت های صادراتی كشور اطلاع داد و اظهار داشت: تلاش داریم بر روی ظرفیت های توسعه ای استان ها بخصوص استان هایی كه از نظر صنعتی كمتر توسعه یافته اند تمركز نماییم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: كشور ظرفیت های بسیاری در حوزه صادرات دارد اما ما كمتر از ظرفیت همسایگی با ۱۵ كشور بهره برده ایم.
وی با بیان این كه ما تنها ۲.۱ سهم واردات كشورهای همسایه را داریم، یاداور شد: دولت تلاش دارد با رفع موانع تولید و تسهیل گری وضعیت موجود تولید و اشتغال كشور را حفظ كند.
رحمانی با اشاره به این كه دولت در بودجه ۹۸ اعتبارات ویژه ای برای افزایش تولید و اشتغال پیش بینی كرده است، تصریح كرد: باید نگاه ما به صادرات تغییر كند تا با حفظ بازارهای موجود بتوانیم كالای تولیدی مازاد را صادر كردهو در اقتصاد كشور جهش تولید نماییم.