وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد تكمیل راه آهن شلمچه – بصره در انتظار تصمیم طرف عراقی

به گزارش مدیرسا وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه منتظر تصمیم طرف عراقی برای تكمیل راه آهن شلمچه به بصره هستیم، اظهار داشت: پروژه اتصال راه آهن خرمشهر به بصره عراق از پروژه های مهم و اولویت دار دولت می باشد و رئیس جمهوری هم بر اجرای آن تاكید ویژه دارد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه مسكن مهر آبادان در جمع خبرنگاران بر استفاده از پسكرانه ها برای توسعه تجارت بخصوص صادرات به كشور عراق تصریح كرد و اظهار نمود: برای تكمیل راه آهن شلمچه به بصره مصمم هستیم و دولت اهتمام ویژه ای برای تكمیل این پروژه دارد.

وی با اشاره به اینكه منتظر تصمیم طرف عراقی برای تكمیل راه آهن شلمچه به بصره هستیم، اضافه كرد: پروژه اتصال راه آهن خرمشهر به بصره عراق از پروژه های مهم و اولویت دار دولت می باشد و رئیس جمهوری هم بر اجرای آن تاكید ویژه دارد.

اسلامی اظهار نمود: راه آهن خرمشهر با استفاده از شلمچه و عبور از اروند به بصره و خط آهن كشور عراق متصل می گردد و توافقات اولیه این پروژه هم انجام شده و تامین مالی آن هم توسط ایران صورت خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه های وزارتخانه عنوان كرد: واگذاری زمین های دولتی با جذب مشاركت بخش خصوصی برای ساخت مسكن مهر همچون برنامه های دولت برای تكمیل و اتمام كار مسكن مهر است و به دنبال آن هستیم تا این طرح را اجرایی نماییم.

وی با اشاره به بحث لایروبی اروند خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران سهم خود از این مورد را انجام داده است و الان منتظر عمل به تعهدات از جانب طرف عراقی هستیم.

اسلامی افزود: خارج سازی مغروقه ها از اروند رود شروع شده است و در این زمینه باید با همسایه های عراقی با استفاده از دیپلماسی هماهنگی های لازم صورت بگیرد تا كشتیرانی مانند گذشته در رودخانه اروند رونق بگیرد و شاهد تردد كشتی ها در این رودخانه باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم تا ظرفیت و كاستی های پروژه های در حال اجرا را شناسایی كرده و مشكلات را گره گشایی نماییم، اظهار داشت: در این سفر از پروژه های مربوط به راه، مسكن، بازآفرینی شهری آبادان و خرمشهر بازدید كردیم و تصمیمات بسیار خوبی هم اتخاذ شد.

وی با تاكید بر اینكه باید قدرت لجستیك ایران ارتقا پیدا كند، عنوان كرد: باید فعالیت لجستیكی به نحوی باشد كه فعالیت های اقتصادی در پسكرانه، قابلیت تولید بار و فرآوری را داشته باشند و به شناسایی مقاصد مختلف داخلی و خارجی برای فعالیت تجاری منجر شود.