رشد سهام آسیایی با آرامش تجاری بین آمریكا و چین

به گزارش مدیرسا درحالی كه گزارشات از پیشرفت در مذاكرات تجاری آمریكا و چین، امید برای توافق تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان را تقویت كرد، با بالا رفتن ریسك پذیری، سهام آسیایی رشد كرد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از رویترز، داده های تاجران اروپایی نشان داده است كه شاخص های سهام اروپا، از بازارهای آسیایی پیروی كرده اند. در ابتدای معاملات اروپا، فوتسی انگلیس ۰.۴۵ درصد، داكس آلمان و كاك فرانسه هر كدام ۰.۵ درصد، رشد خواهند كرد.
وال استریت ژورنال، پنج شنبه شب گزارش داد كه وزیر خزانه داری آمریكا، استیون منوچین، در مورد برداشتن برخی یا كل تعرفه های وضع شده بر واردات چین، گفتگو كرده است و پیشنهاد داده است كه در طول مذاكرات تجاری زمان بندی شده برای ۳۰ ژانویه، بازگردان تعرفه ها را مطرح كنند.
سهام آمریكا به دنبال این گزارش جهش كردند، اما بعد از این كه سخنگوی وزارت خزانه داری اعلام نمود كه استیون منوچین، چنین سخنانی را بیان نكرده است، بخشی از سود خویش را از دست دادند. وال استریت ژورنال همینطور گزارش داد كه نماینده تجاری آمریكا، رابرت لایتایزر، در مقابل ایده منوچین، مقاومت كرده است. به هرحال هر سه شاخص مهم وال استریت با رشد سهام صنعتی، بالا آمدند.
گسترده ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن، ۰.۵۵ درصد رشد كرد و سود این هفته خویش را به ۱.۳ درصد رساند.
شاخص كامپوزیت شانگهای ۱ درصد جهش كرد. سهام استرالیا ۰.۵ درصد رشد كرد و شاخص كوسپی كره جنوبی ۰.۶ درصد بالا آمد. همینطور شاخص نیكی ژاپن بیشتر از ۱ درصد جهش كرد و به بالاترین نرخ ۱ ماهه خود رسید.
در بازار ارز، دلار در مقابل ین ژاپن رشد كرد و به نرخ برابری ۱۰۹.۳۹۰ رسید. این هفته دلار در مقابل ین ۰.۷ درصد تقویت شده است و پوند حدودا بدون تغییر و نزدیك به ركورد دو ماهه ۱.۳۰۰۱ دلار خود باقی ماند و در نرخ ۱.۲۹۷۸ دلار، معامله شد.