ایرباس هم قربانی حملات سایبری شد

به گزارش مدیرسا شركت هواپیماسازی ایرباس اروپا اخیرا اعلام نموده است كه به اطلاعات كارمندان و مهندسان این شركت حمله سایبری شده و داده های محرمانه خیلی از ایرباس به سرقت رفته است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، با عنایت به افزایش حملات سایبری و نفوذ هكرها و مجرمان سایبری به اطلاعات نهاد و سازمان های مختلف، شركت های مختلفی كه در سراسر جهان حضور و فعالیت دارند، همگی با بهره گیری از متخصصان فنی زبده و همینطور فناوری های پیشرفته و نوین تلاش دارند كه از اطلاعات محرمانه موجود بر روی سرورهای خود نگهداری و حفاظت كنند.
حالا بر مبنای گزارشی كه در وب سایت زددی نت آمده است، به نظر می آید كه شركت هواپیماسازی ایرباس اروپا این دفعه قربانی نفوذ هكرها و حملات سایبری آنها شده است چراكه اخیرا با انتشار اطلاعیه ای جدید اعلام نموده است كه بعضی از اطلاعات و داده های محرمانه آن كه بر روی سرورهای این شركت ذخیره و نگهداری شده است، به سرقت رفته است.
به قول سخنگوی ایرباس، هنوز انگیزه و هدف حمله سایبری به سرورهای این غول هواپیماسازی اروپایی معلوم و مشخص نشده است ولی خیلی از كارشناسان و تحلیلگران بر این باورند كه این اطلاعات از جانب شركت های چینی فعال در حوزه هوانوردی و تجهیزات هوایی به سرقت رفته است و خیلی از هكرها هم با انگیزه نامعلومی به اطلاعات شخصی، كاری كارمندان و مهندسان فعال در ایرباس و همینطور داده های مربوط به صنعت هوانوردی این شركت دسترسی و نفوذ یافته اند.
ایرباس همینطور اعلام نموده است كه در حال بررسی علت این حادثه و حمله سایبری بوده و از تمامی متخصصان و مهندسان امنیتی خود هم درخواست كرده است كه هرچه سریعتر به بررسی علل و جوانب مختلف حملات سایبری آن بپردازند.