در دانشگاه امیركبیر صورت می گیرد ارزیابی صدمه پذیری پل ها در شرایط وقوع زلزله

مدیرسا: پنجمین كنفرانس بین المللی پل، ۲۶ و ۲۷ شهریور ماه امسال در دانشگاه صنعتی امیركبیر برگزار می گردد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، دكتر فرزاد حاتمی، دبیر كنفرانس بین المللی پل اظهار داشت: بعد از برگزاری چهار كنفرانس تخصصی موفق بین المللی قبلی در مورد مهندسی پل، پنجمین كنفرانس بین المللی پل ۲۶ الی ۲۷ شهریورماه سال جاری با مشاركت ارگان های مختلف در دانشگاه صنعتی امیركبیر برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: این كنفرانس با موضوعات استانداردها و آیین نامه های بارگذاری، طراحی و اثر زلزله بر پل ها، روش های تحلیل و طراحی انواع پل ها، ارزیابی صدمه پذیری پل ها در شرایط وقوع زلزله، تجهیزات صدمه شناسی و بازرسی فنی، معیارهای مجاز بهره برداری با عنایت به استانداردهای معتبر، روش های ارزیابی ایمنی، سطوح عملكرد و قابلیت اطمینان پل ها، انواع روش های تعمیر، تقویت و نگهداری راه، باند، پل و ابنیه فنی، سیستم های مدیریت پل ها، پایش سلامت پل ها و ابنیه فنی مربوطه، سطوح عملكرد و معیارهای به سازی راه، بند و پل، مطالعات ژئوتكنیكی پل ها و مطالعات هیدرولیكی و هیدرولوژی پل ها برگزار می گردد.

دكتر حاتمی اضافه كرد: همینطور سه كارگاه تخصصی در زمینه های استانداردها و آیین نامه های ملی و بین المللی در زمینه طراحی و به سازی پل ها، پایش سلامت و ابنیه فنی، روش های تعمیر، تقویت و به سازی لرزه ای پل ها و ابنیه فنی ملاحظات طرح و اجرای هیدرولیك و هیدرولوژی پل ها برگزار می گردد.

وی خاطرنشان كرد: در این كنفرانس علاوه بر غالب متخصصان داخلی، تعدادی از اساتید و متخصصان با سابقه از كشورهای مختلف مقاله عرضه می كنند.

دبیر پنجمین كنفرانس بین المللی پل اظهار داشت: متقاضیان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت http: //ibc.aut.ac.ir رجوع كنند و یا با شماره تلفن ۶۴۵۴۵۵۳۷ تماس بگیرند.