ناشی از جنگ تجاری آمریكا و چین؛ واردات به شلوغ ترین بندر دریایی آمریكادر ماه می ۶ درصد افت كرد

به گزارش مدیرسا محموله های ورودی به مجتمع بندرگاهی لس انجلس و لانگ بیچ، كه مركز شماره یك تجارت دریایی آمریكا با چین هستند، در ماه می ۶.۳ درصد كاهش پیدا كرد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از رویترز، محموله های ورودی به مجتمع بندرگاهی لس انجلس و لانگ بیچ، كه مركز شماره یك تجارت دریایی آمریكا با چین هستند، در ماه می ۶.۳ درصد كاهش پیدا كرد كه نشان داده است تنش های تجاری سبب كاهش فعالیت های اقتصادی شده است.
صادرات آمریكا از بندر كالیفرنیا، كه شلوغ ترین بندر صادراتی این كشور است هم در ماه می ۷.۴ درصد افت كرد.
سال گذشته، شركت های آمریكایی، از خرده فروشان گرفته تا تولیدكنندگان، پیش از وضع تعرفه های آمریكا و چین به كالاهای یكدیگر، كالاهای مورد نیاز خویش را در انبارها روی هم انباشته كردند.
افت صادرات و واردات در ماه می، درحالی اتفاق می افتد كه معمولاً واردكنندگان در این زمان از سال، آغاز به افزایش واردات خود برای فصل زمستان و تعطیلات آن می كنند.
ماریو كوردرو، مدیر اجرایی بندر لانگ بیچ، كه واردات آن ۱۹.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ افت كرده است، اظهار داشت: بالا رفتن تعرفه ها سبب شده است كه خرده فروشان كالاهای مورد نیاز خویش را پیش از این سفارش دهند، و با پر بودن انبارها، شركت های حمل و نقل دریایی با كاهش تقاضا روبرو شده اند. (افت واردات این بندر، رشد واردات بندر بزرگ تر لس انجلس را خنثی كرد و روی هم رفته، واردات این دو بندر بزرگ ۶.۳ درصد افت كرد.)