سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری: علت سانحه سقوط هواپیما به محض مشخص شدن اعلام می شود

به گزارش مدیرسا سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری اعلام نمود كه تیم كارشناسی این سازمان به محل سقوط یك فروند هواپیمای آموزشی فوق سبك در منطقه ایوانكی سمنان اعزام شده و به محض مشخص شدن، علل سانحه اعلام می شود.
رضا جعفرزاده در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: به محض بروز حادثه سقوط یك فروند هواپیمای آموزشی فوق سبك تیم بررسی و كارشناسی سانحه سازمان هواپیمایی كشوری به محل حادثه اعزام شدند تا علت سقوط این هواپیما را متوجه شوند و به محض مشخص شدن علل آن، نتیجه را اعلام می نماییم.
وی تصریح كرد: یك فروند هواپیمای آموزشی فوق سبك حدود ساعت ۹ بامداد امروز (پنجشنبه، ۲۴ مردادماه) در منطقه ایوانكی سمنان گرفتار سانحه شد و به دنبال سقوط این هواپیما، معلم خلبان به همراه یك دانشجوی خلبانی فوت كردند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، قبل از این معاون امداد و نجات هلال احمر شهرستان گرمسار اظهار داشت: هواپیمای آموزشی در ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح زمین گرفتار حادثه شده و سقوط كرد.
رضا عامری اظهار نمود: این سانحه در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری از فرودگاه افلاك ایوانكی رخ داده است.
وی با اشاره به فوت هر دو سرنشین این هواپیما اظهار داشت: در اثر این حادثه كاپیتان فتحی نژاد كه ۵۱ سال سن داشته و خانم حسینی نژاد كه از نیروهای آموزشی بوده، جان باختند.
معاون امداد و نجات هلال احمر شهرستان گرمسار با اشاره به اینكه هواپیما پس از برخورد با زمین گرفتار آتش سوزی شده، تصریح كرد: تیم های امدادی به سرعت به محل اعزام شدند.