كمیسیون عمران نحوه فعالیت شركت های حمل و نقل اینترنتی را بررسی می كند

به گزارش مدیرسا نایب رییس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه فعالیت و نظارت بر شركت های حمل و نقل اینترنتی و هم چنین میزان آمادگی دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات در جلسه امروز این كمیسیون اطلاع داد.
سید ابوالفضل موسوی بیوكی در گفتگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز كمیسیون عمران مجلس بیان كرد: امروز دو مبحث در دستور كار كمیسیون قرار داشت. بحث اول در ارتباط با نحوه فعالیت و نظارت بر شركت های حمل و نقل درون شهری اینترنتی نظیر اسنپ و تپ سی بود.
ایشان در ادامه اظهار نمود: بر مبنای قانون فعلی نظارت بر حمل و نقل درون شهری بر عهده شهرداری ها است و آنها بر تاكسیرانی نظارت دارند اما جنس اسنپ و تپسی متفاوت می باشد و آنها از راه اپلیكیشن خدمات حمل و نقل اینترنتی عرضه می دهند.
نماینده مردم یزد در مجلس خاطرنشان كرد: سوال اعضای كمیسیون عمران این بود كه اگر اتفاقی پیش بیاید مسئول اصلی كدام وزارتخانه یا بخش است. اعضای كمیسیون از توضیحات عرضه شده قانع نشد و بنا به تشكیل كارگروهی ویژه جهت بررسی نحوه فعالیت و نظارت بر این شركت ها تشكیل گردد و از مدیران این شركت ها و سایر بخش ها مربوطه دعوت شود تا در نهایت به یك جمع بندی برسیم.
ایشان در ادامه تصریح كرد: این مورد بسیار مهم می باشد چونكه به امنیت و آسایش مردم باز می گردد. باید نظارت دقیقی اعمال شود.
موسوی در ادامه با اشاره به دستور دوم جلسه امروز كمیسیون عمران بیان كرد: در ادامه جلسه هم مبحث اربعین با حضور مسؤلان تمامی دستگاه های مربوطه بررسی گردید. در این نشست گزارشی از میزان آمادگی دستگاه برای عرضه خدمات استماع شد. اربعین امسال پیشبینی می شود بیشتر از ۳ میلیون زائر به عتبات عالیات مشرف شوند و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
او در آخر اضافه كرد: نماینده حاضر از جانب شركت هواپیمایی هم اعلام نمود كه قیمت های ثابتی بین ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه به منظور سفر به كربلا تعیین شده و در صورت هرگونه تخلف و افزایش قیمت برخورد لازم صورت خواهد گرفت. بر طبق این گزارش دستگاه های اجرایی هم در داخل ایران و هم در داخل خاك عراق آماده خدمت رسانی به زائرین هستند.