معاون وزیر جهاد كشاورزی در گفتگوی اختصاصی با مهر؛ منطقه آزاد اروند كمكی به ساخت اسكله صیادی تفریحی آبادان نكرد

به گزارش مدیرسا معاون وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند به لحاظ اعتباری هیچ كمكی به ساخت اسكله صیادی تفریحی آبادان نكرد.

نبی الله خون میرزایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، اضافه كرد: در سال ۹۴ رئیس وقت شیلات به آبادان آمدند و پیش نویس تفاهمنامه ای را با سازمان منطقه آزاد اروند داشتند كه بر مبنای آن سازمان منطقه آزاد اروند بر مبنای تغییر كاربری اسكله صیادی به اسكله صیادی و تفریحی، به لحاظ اعتباری كمكی به انجام این طرح كند و هر دو سازمان منتظر حركت دیگری ماندند اما اعتباری به این اسكله اختصاص نیافت.
وی با اشاره به اینكه سال قبل یك میلیارد تومان اعتبار برای ساخت اسكله صیادی ثامن الائمه آبادان اختصاص دادیم، اظهار نمود: امسال ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تكمیل پروژه اسكله صیادی ثامن الائمه اختصاص می دهیم تا كار ساخت این اسكله شتاب گیرد و تلاش می نماییم سال آینده هم این عقب ماندگی را جبران نماییم.
رئیس كل شیلات كشور خاطرنشان كرد: نمی دانم كه چقدر می شود روی كمك سازمان منطقه آزاد اروند حساب نماییم، این سازمان از سال ۹۴ تابحال جز پاسكاری از این معاونت به آن معاونت چیزی حاصل نشده است؛ البته در بحث آموزش كمك كردند كه از این بابت قدردانشان هستیم.
خون میرزایی خاطرنشان كرد: امید است كار مشترك صورت گیرد و بنابراین در این مقطع با قطع امید از سازمان منطقه آزاد اروند، كار را دنبال می نماییم.
وی اظهار داشت: از بابت تعویق در ساخت اسكله صیادی از همگان بخصوص صیادان عذرخواهی می كنم و بطور حتم در اینباره كار می نماییم.
وی با تاكید بر اینكه باید باردیگر این مسیر را پیگیری نماییم، اضافه كرد: فرضمان بر این است كه خودمان از سازمان شیلات تامین اعتبار نماییم، كارمان بسیارعقب است و باید جبران نماییم، از آنجایی كه سازه اسكله از جنس بتن است صدمه ای به جهت باردیگر كاری به بدنه اسكله نرسیده است.
وی اظهار نمود: تكلیفی برای ساخت بخش تفریحی آن كه در پیش نویس تفاهمنامه با سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم، نداریم و تنها بخش صیادی اسكله مد نظرمان است و برای ساخت آن تلاش می نماییم.