مهر خبر می دهد؛ عرضه ۲۶۰ هزار بشكه گازوئیل در بورس انرژی

مدیرسا: ۲۶۰ هزار بشكه نفت گاز(گازوئیل) متعلق به این شركت را برای عرضه در روز چهارشنبه ۶ آذرماه روانه میز فروش رینگ بین المللی بورس انرژی ایران می كند.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، بعد از مدتها انتظار، شركت ملی نفت ایران كه از شروع سال جاری مطابق با تكالیف بودجه ای و برنامه توسعه ششم مكلف به عرضه نفت خام و میعانات گازی در رینگ بین المللی بورس انرژی ایران شده بود، در تازه ترین اقدام، ۲۶۰ هزار بشكه نفت گاز(گازوئیل) متعلق به این شركت را برای عرضه در روز چهارشنبه ۶ آذرماه روانه میز فروش رینگ بین المللی بورس انرژی ایران می كند.
مطابق با اطلاعیه عرضه انتشار یافته از طرف شركت ملی نفت ایران، محل تحویل این محموله، فوب بندر صادراتی ماهشهر و زمان تحویل آن به خریدار نیز، ۲۰ اذرماه جاری عنوان شده است.
شرایط تسویه این محموله نیز به صورت نقدی بوده و واریز ده درصد ارزش معامله بعنوان پیش پرداخت تا نیم ساعت پیش از شروع عرضه، الزامی است.
در روز چهارشنبه هفته جاری شركت ملی گاز ایران نیز دو محموله گاز مایع(LPG) شامل ۲۵۰۰ تن گاز مایع پالایشگاه گاز فجر جم و ۱۰۰۰ تن گاز مایع پالایش گاز سرخون و قشم را در رینگ بین المللی بورس انرژی ایران به روش كشف پرمیوم به نرخ منهای ۶۵ پرمیوم دلاری عرضه می كند.
گفتنی است، فردا سه شنبه نیز در رینگ صادراتی بین المللی بورس انرژی ۲۵۰۰ سوخت هوایی(جت)، ۲۴۴ هزار تن گازوئیل و ۲۶ هزار تن بنزین شامل ۲۰ هزار تن بنزین با اكتان ۸۷ و ۶ هزار تن بنزین با اكتان ۹۱ از طرف شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به مقصد بازارهای صادراتی عرضه خواهند شد.
موفقیت شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی طی سه ماه گذشته كه حاكی از تامین ۷۰۰ میلیون دلاری ارز برای كشور حكایت دارد در حالی است كه شركت ملی نفت ایران، جهت استفاده از این فرصت سایر فرآورده های نفتی خود همچون نفت گاز در محموله های دریایی و زمینی سوخت مازوت و سوخت كوره را در رینگ صادراتی بورس انرژی ایران عرضه خواهدنمود.

منبع: