نماینده مردم كرمان در خانه ملت خواستار شد افزایش قطارهای كرمان – مشهد و كرمان – تهران

به گزارش مدیرسا ایسنا/كرمان نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ارتقای كیفیت واگن های مسافربری استان را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت: دو خط جدید كرمان به مشهد و كرمان به تهران را لازم داریم.
“محمدرضا پورابراهیمی” بامداد امروز در دیدار با مدیر كل راه آهن كشور در حاشیه سفر به استان كرمان عنوان كرد: استان كرمان با عنایت به موقعیت جغرافیایی و مكانی كه دارد، شاه راه حمل و نقل جنوب به شمال، شرق و غرب كشور و مسیرهای اصلی و فرعی است و همین مورد سبب شده در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز به اقدام جدی دارد.
وی افزود: وضعیت خطوط ریلی استان كرمان اصلا قابل قبول نیست و بدترین وضعیت در راه زرند و بافق تا یزد دیده می شود، كه گاهی سرعت قطار در بعضی مناطق به ۳۰ كیلومتر می رسد و كیفیت قطار و سرعت در این منطقه مورد اعتراض مردم بوده است.
پورابراهیمی ضرورت بازسازی خطوط ریلی در استان را تصریح كرد و اظهار داشت: از سه سال قبل توافق شد برمبنای برنامه زمانبندی در مورد این مسئله اقدام گردد و با وجود توافقات با وزیر راه وقت، اما حمایت های لازم از جانب مجموعه راه آهن نداشتیم.
نماینده مردم كرمان و راور در خانه ملت با اشاره به اینكه نخستین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است اظهار داشت: انتظار می رود عملیات اجرایی خط راه اهن كرمان سیرجان زودتر تعیین تكلیف شود ضمن آنكه خطوط فرعی فولاد بوتیا خوشبختانه وصل شده كه ظرفیت در حمل و نقل بومی است و خط ریلی جلال آباد هم به طول ۴۴ كیلومتر ظرفیت دیگری است كه باید عملیات اجرایی آنرا اغاز كرد.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارتقای كیفیت واگن های مسافربری استان را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت: دو خط جدید كرمان به مشهد و كرمان به تهران را لازم داریم.
وی ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی برای كیفیت بخشی در خطوط ریلی استان تصریح كرد و اظهار داشت: هر اندازه توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم، صرفه جویی در سوخت های فسیلی دارد.

منبع: