رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران: به ایرلاین های خارجی التماس نمی نماییم

به گزارش مدیرسا رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اظهار داشت: برای بازگشت ایرلاین های خارجی به ایران التماس نمی نماییم آنها هم در كشور ما منافعی داشتند، حالا كه رفته اند باید برای شان ضوابط و شرط بگذاریم. اینطور نمی گردد كه با هر اتفاقی برنامه های پروازی ایران را متوقف یا تعلیق كنند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، حرمت الله رفیعی در مراسم رونمایی از پوستر سیزدهیمن نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران كه روز دوشنبه هفتم بهمن ماه در یكی از هتل های تهران برگزار شد، اظهار نمود: گردشگری ما با عقب گرد چند ایرلاین از بین نمی رود. شركت های هواپیمایی كه ایران را ترك كردند در این كشور منافع داشتند كه مانده بودند، مگر می توانند برای همیشه از ایران صرف نظر كنند اما حالا كه این رفتار را انجام داده اند ما از وزارت راه می خواهیم ضوابط و شروطی را تعیین كنند تا اگر آن شركت ها در صورت تمایل به بازگشت، شرایط آسانی برای تعلیق و توقف پروازهای ایران نداشته باشند.
وی ادامه داد: ما برای برگشتن این شركت های هواپیمایی التماس نمی نماییم، ناوگان هوایی خوبی داریم كه از راه آن به برخی مسیرها می توان دسترسی پیدا كرد.
او سپس با انتقاد از برخی لوایح و قوانین وضع شده برای گردشگری همچون مالیات خروج از كشور، اظهار نمود: دولت باشد شب و روزش را برای دفاع از گردشگری بگذارند. آیا نمایندگان می دانند چه لوایحی را مصوب می كنند. از كشورهای دیگر باید یاد بگیریم كه چقدر برای صنعت توریسم شان امكانات مهیا می كنند. یارانه می دهند تا این صنعت را رونق دهند، ولی ما چه كار می نماییم تا می خواهیم كاری انجام دهیم این صنعت جان بگیرد، چوب لای چرخ ان می گذارند. متاسف می شویم برخی كارهای ناپخته انجام می شود، آن هم از جانب مسؤولانی كه مدعی گردشگری هستند.
رفیعی افزود: گردشگری مثال آن است كه در عزا و عروسی ذبح كرده اند و اجازه نداده اند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. هنگام انتخابات كه می شود بهترین شعارها به گردشگری ربط دارد اما وقت عمل چه كاری انجام می دهند؛ مالیات های اضافه وضع می كنند!
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اظهار داشت: ارزیابی بر این است كه گردشگری ایران با شرایط تحمیلی دو سه هفته اخیر، یك سال زمان نیاز دارد تا به حالت قبل برگردد، اما بعید می دانم چنین باشد چون ما در كنار بخش دولتی می ایستیم و تلاش می نماییم بازگشت آن در سریع ترین زمان اتفاق افتد.
رفیعی در عین حال نسبت به جایگاه اختصاص یافته به گردشگری در نمایشگاه تهران به دنبال اضافه شدن صنایع دستی معترض شد اما در ادامه اظهار نمود: آژانس های مسافرتی با همه توان در این نمایشگاه حضور دارند و مقرر است همایش بزرگی را در جریان این نمایشگاه برگزار كنند تا به رونق آن كمك گردد.