مدیركل امور فرهنگی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی: پشتیبانی از كارآفرین لازمه رونق تولید است

به گزارش مدیرسا ایسنا/لرستان مدیركل امور فرهنگی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی بر لزوم حفظ عزت كارآفرین تاكید كرد و اظهار داشت: پشتیبانی از كارآفرین لازمه رونق تولید است.
شهریار احمد بیگی امروز در همایش پیش گیری از لطمه های اجتماعی جامعه كار و تولید در شهرستان الیگودرز، اظهار نمود: در حوزه كار و تولید باید همه شبكه به هم وصل شود.
مدیركل امور فرهنگی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی عنوان داشت: دستمزد ناعادلانه، قراردادهای سفید و بی امضا روی انگیزه و اعتماد به نفس نیروی كار تأثیر می گذارد و این انگیزه نیز روی كیفیت محصول تأثیر منفی برجای می گذارد.
وی بیان كرد: در بیرون از سازمان ها بیكاری را داریم و در درون سازمان ها كم كاری و اشتباه كاری را داریم، اگر اعتقاد داریم ما كم كار می نماییم، در این راستا سه دلیل را شناسایی كرده ایم یك تقدیرگرایی تاریخی، دوره معاصر پیش از انقلاب شوك نفتی و پس از انقلاب اقتصاد رانتی است.
مدیركل امور فرهنگی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در ادامه اضافه كرد: اقتصاد رانتی روح كار را در مملكت خشكانده است.
وی با اشاره به اینكه در دین اسلام از كار به جهاد تعریف شده است، اضافه كرد: بار این مهم بر روی دوش نیروی كار است و ما باید تلاش نماییم كه نگاه ما از عمودی به سمت نگاه افقی تغییر یابد.
بیگی اشاره كرد: با تاكید بر ارزش های ملی، مذهبی، انقلابی و مردمی می توانیم باردیگر كارهای بزرگی انجام دهیم و در ذیل گفتمان انقلاب همه متعهد و به دور از اختلاف فكر نماییم.
ایشان سپس تاكید كرد: در زمینه اشتغال زایی و تولید باید عزت كارآفرین حفظ شود و از این قشر حمایت نماییم.
بیگی به ظرفیت های كشور ایران اسلامی اشاره نمود و تصریح كرد: كشور ما كشوری تاریخی است، در گذشته كارهای بزرگی انجام داده ایم و امروز نیز انقلاب برای ما فرصت هایی فراهم نموده است كه باید از این فرصت ها در رشد و توسعه كشور بهره مند شویم.
وی با طرح این سؤال كه آینده كار به چه سمتی می رود؟ گاهی اوقات حتی كارآفرینی ممكنست مدتی موقت اشتغال ایجاد نكند و بعد از تولید محصول سبب ایجاد كار شود.
مدیركل امور فرهنگی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه اوتوماسیون شدن كار سبب می شود نیروی كار زیادی بیكار شود و در مقابل مشاغلی زیاد ایجاد می كند، بیان داشت: باید خودمان را برای ایجاد آینده كاری كه چالشی آماده نماییم.
وی به بحث اقتصاد سكویی یا پلدفرم اشاره نمود و اضافه كرد: این نوع اقتصاد، نوع جدیدی است همچون فعالیت اسنپ كه فرد یك تاكسی ندارد و صدهزار راننده با تاكسی خویش برای او كار می كنند.
بیگی تصریح كرد: در حوزه كار و تولید اگر برای آینده و در مقابل چالش ها برنامه ریزی نكنیم شوك آینده را خواهیم خورد و با بیكاری نیروی كار خویش مواجه خواهیم شد.

منبع: