برای اولین بار در تایخ صنعت هوانوردی كشور بلوك ۱۰ درصدی سهام ایرلاین ایرانی در بورس عرضه می شود

مدیرسا: سهام یك شركت هواپیمایی قدیمی وابسته به یكی از مناطق آزاد كشور در بورس عرضه می شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، یك شركت هواپیمایی وابسته به یكی از سازمان های منطقه آزاد اعلام نمود: در امتداد اجرای سیاست های اصل ۴۴، سهام این ایرلاین بعنوان اولین شركت هواپیمایی كشور در بورس عرضه خواهد شد كه در این خصوص ساختار شركت برمبنای استانداردها و چارچوب مقرراتی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال اصلاح است.
گفته می شود این ایرلاین حركت به سمت كاهش پروازهای چارتری و كوشش برای سودهی را آغاز نموده و در این خصوص گام های استواری برداشته است.
بنا بر اعلام مقامات این شركت هواپیمایی، در طول هشت ماه گذشته ظرفیت صندلی های مسافری و ناوگان، توسعه و رشد دو برابری داشته و یك فروند ایرباس A۳۲۱، یك فوكر F۱۰۰ و دو فروند بوئینگ MD كه زمینگیر بودند به ناوگان فعال این شركت بازگشته كه بر روند درآمدزایی آن اثر مطلوبی داشته است.
با توجه به اینكه سازمان منطقه آزاد متولی این شركت هواپیمایی، در یكی از جزایر گردشگرپذیر كشور فعال است، ایرلاین مذكور توانسته روند سوددهی را با توسعه پروازها به مقصد این جزیره گردشگری، تسریع كند.
به نظر می رسد شركت هواپیمایی مذكور ۱۰ درصد از سهام شركت را در امتداد اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بوسیله بازار سرمایه و با هماهنگی سازمان خصوصی سازی عرضه نماید. مهمترین آثار این اقدام، افزایش شفاف سازی صورت های مالی این ایرلاین خواهد بود.
این نخستین بار است كه سهام یك ایرلاین در ایران در بورس عرضه خواهد شد. قبل از این نیز یك ایرلاین به تامین مالی تهیه ناوگان بوسیله ابزاری با عنوان «اجاره هواپیمایی» اقدام نموده بود.

منبع: