با تصمیم كمیته ویژه؛ كدام كسبه می توانند ۳ماه قسط خودرا با تاخیر بدهند؟

مدیرسا: رستوران، ها، حمل و نقل عمومی مسافر، دفاتر مسافرتی، تولید و توزیع پوشاك، كیف و كفش، آجیل، خشكبار و بستنی، مجتمع های ورزشی و صنایع دستی همچون كسبه ای هستند كه می توانند ۳قسط را فعلا ندهند.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، بانك مركزی بالاخره مصادیق كسب و كارهای متأثر از شیوع كرونا را منتشر نمود. بر این اساس این دسته از كسب و كارها مجاز خواهند بود در كنار اشخاص حقیقی كه وام قرض الحسنه دریافت كرده اند، سه قسط اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ را نپردازند. عناوین بخش ها و رسته های كسب و كارهایی كه بطور مستقیم از بیماری كرونا گرفتار بیشترین لطمه شده اند و شامل امكان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده اند، به شرح زیر است:

۱. مراكز تولید و توزیع غذاهای آماده شامل رستوران ها، بوفه ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت) ۲. مراكز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، میهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراكز بوم گردی، مراكز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) ۳. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری شامل هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی ۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ۵. تولید و توزیع پوشاك ۶. تولید و توزیع كیف و كفش ۷. مراكز توزیع آجیل، خشكبار، قنادی، بستنی و آبمیوه ۸. مراكز و مجتمع های ورزشی و تفریحی ۹. مراكز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی ۱۰. مراكز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی گفتنی است مراتب به قید فوریت به تمامی واحدهای بانك ها و مؤسسه اعتباری غیربانكی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل می آید. به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، وام های اقساط قرض الحسنه كلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانك ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.

منبع: