سازمان هواپیمایی: ادامه پروازها به ووهان به جز پرواز بازگشت دانشجویان كذب است

به گزارش مدیرسا سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری اعلام نمود: ادامه داشتن پروازها به ووهان چین به جز پرواز بازگشت دانشجویان ایرانی این شهر كذب محض است و مجوز دیگری برای پرواز به این شهر صادر نشده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: اینكه بارها شنیده می شود كه علیرغم صدور اطلاعیه های مختلف در مورد تعلیق پروازها به چین، پروازهای ماهان به این شهر برقرار بوده است ذكر این نكته ضروری می باشد، كه بعد از جلسه راهكارهای جلوگیری از شیوع كرونا و تصمیم در مورد تعلیق پروازها، عمده ترین تكلیفی كه بر عهده سازمان هواپیمایی كشوری گذاشته شده بازگرداندن دانشجویان و هموطنان ایرانی مان از چین و انجام چند پرواز باری آن هم با رعایت كلیه اقدامات پیشگیرانه برپایه دستورالعمل و نظارت دقیق بهداشتی بوده و این مهم به شركت هواپیمایی ماهان واگذار شد.
وی ادامه داد: البته شركت مذكور هم بلافاصله بعد از ابلاغ اتمام فروش سیستمی، پروازهای برنامه ای خود به چین را قطع و برای بازگرداندن دانشجویان از ووهان (یك پرواز) و سایر ایرانی ها مقیم این كشور، پروازهایی را برنامه ریزی نمود. همینطور پروازهای بعدی هم باری و در جهت كمك های انسان دوستانه، انتقال كمك ها و اقلام بهداشتی به ایران انجام شده كه برپایه مقررات صورت گرفته است.
جعفرزاده خاطرنشان كرد: علیرغم توضیحات مكرر و اذعان صریح مسؤلان ذیربط همچنان شاهدیم كه در تعبیر و تفسیرها و در بعضی فضاهای رسانه ای اهمیت بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی و نگرانی خانواده های ایشان به كلی نادیده گرفته می شود و شركت هواپیمایی ماهان همچنان تحت افترا از برقراری پروازها به منظور بازگرداندن اتباع ایرانی به كشور و انجام وظایف محوله قرار می گیرد بطور حتم این گونه اظهارنظرها نه تحقیقی و نه دلسوزانه است بلكه خلاف واقع است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری اظهار نمود: تاكید می نماییم كه به جز پرواز بازگشت دانشجویان در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸، نه مجوزی برای این شركت به این شهر برای ادامه پروازها از سوی سازمان هواپیمایی كشوری صادر شده و نه پروازی صورت گرفته است.