با حضور نوبخت؛ ۱۴۵ كیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی افتتاح یا عملیاتی می شود

به گزارش مدیرسا خراسان جنوبی مدیركل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز و همزمان با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی ۱۴۵ كیلومتر باند دوم افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، وحید داعی امروز (پنج شنبه، ۲۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار نمود: ۳۷ کیلومتر باند دوم با حضور نوبخت در استان افتتاح می شود.
وی ادامه داد: ۱۲۶۸ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این ۳۷ کیلومتر هزینه شده است که در محورهای طبس-اصفهان، خوسف-خور، بیرجند-زاهدان، بیرجند-قائن، طبس-یزد قرار دارد.
وی از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۸ کیلومتر باند دوم در پنج محور استان اطلاع داد و بیان نمود: این پروژه ها با مبلغ قرارداد ۳۶۰۴ میلیارد ریال در محورهای طبس-اصفهان، سربیشه-درح- میل ۷۸، بیرجند-نهبندان، نهبندان-زابل و سه راهی راهداران-خوسف، اجرا خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: طول کل راه های استان ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر است که از این میزان ۶۱۴ کیلومتر باند دوم، ۹۶۰ کیلومتر راه های اصلی، ۴۱۳۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۴۵۸ کیلومتر راه روستایی است.
داعی با اشاره به اینکه طول باندهای دوم استان در سال های ۹۷ حدود ۴۹۰ کیلومتر بود، اضافه کرد: ۱۲۴ کیلومتر در سال ۹۸ اجرا شد و امسال هم برای اجرای ۲۵۰ کیلومتر برنامه داریم که ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه دربرخواهد داشت.
وی سرانه باندهای دوم در کشور را ۲۰.۴ درصد عنوان نمود و اضافه کرد: برای تحقق میانگین کشوری در استان در مورد باندهای دوم باید ۶۲۰ کیلومتر دیگر باند دوم در خراسان جنوبی راه اندازی شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با راه اندازی باندهای دوم امسال طول باندهای دوم استان به ۸۶۴ کیلومتر خواهد رسید.